Audi Sport Quattro S1
Szaleni fani + legendarny potwór'W roku 1979 Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FISA, dziś FIA) dopuściła do serii Samochodowych Rajdowych Mistrzostw Świata pojazdy z napędem na cztery koła. W nowe warunki natychmiast wstrzeliło się Audi ze swoim modelem Quattro, który już w debiucie w portugalskim Rajdzie Algarve startując jeszcze poza klasyfikacją zwyciężył z przewagą aż 27 minut! Wyczyn ten skutecznie zamknął usta wszystkim niedowiarkom twierdzącym, że auta z napędem na cztery koła będą za ciężkie i za mało zwrotne na zakrętach. W roku 1981 Quattro oficjalnie pojawiło się na rajdowych szlakach dając między innymi pierwsze w historii zwycięstwo załodze kobiecej. W roku 1982 Audi wywalczyło tytuł mistrza świata konstruktorów. W tym samym sezonie FISA podjęła decyzję o stworzeniu grupy B, w której niemal niczym nie ograniczeni producenci mogli wystawiać pojazdy, których możliwości porównać można by jedynie do bolidów Formuły 1'
by
Ivan303
http://static.zigwheels.com/media/wallpaper/2012/May/lancia-delta-hf-integrale_640x480.jpg Tyle mam do powiedzenia na ten temat.
Odpowiedz@Derve: Chwała Ci. Obeznani wiedza, że Lancia z Deltą i 037 (037 - RWD!!!) pocisnęła Quattro S1. I dziwne zachowanie Rohla, bo niby "mogłem, ale nie chciałem wygrywać". Co dla mnie jest niezrozumiałe w świecie motorsportu.
Odpowiedz@szopen: Dzieci od kłatro już minusują.
Odpowiedzno niestety, prawda bywa niewygodna :)
Odpowiedz@szopen: i tak wszyscy wiedzą, że najlepszym autem gr B był Peugeot 205 T16
Odpowiedz@Bonbowiec: Pod jakim względem?
OdpowiedzKwestia sporna, są różne głosy. Znalazłem ankietę, która b-grupa najlepsza: http://www.quizol.pl/sonda,najlepszy-samochod-rajdowej-grupy-b-sonda,15675.html
Odpowiedz