Witajcie MotokillerzyMam w panach zakup Audi A3 1.9 tdi 110 koni. Chciałbym Was zapytać co sadzicie o tym silniku i na co trzeba uważać przy jego zakupie w budzie Audi A3? Z góry dzięki za pomoc
Wiadomo, trzeba widzieć od kogo się kupuje. Jak kupowałem samochód też zastanawiałem się nad A3 jednak wszystkie oferty blisko mnie były albo zajechane albo kręcone z przebiegiem. Podobno też mają słabe zawieszenie.
Co do silnika to nie można mieć zastrzeżeń. Wytrzymały, długowieczny, nie do zajechania. Jeśli znajdziesz ofertę z przebiegiem 150 tysięcy - nie łudź się że jest oryginalny :)
Nikt nie kupuje diesla żeby robić nim 15 tysięcy rocznie :)
Dobry wybór, silnik i zawiecha dobrze znana z golfa 4 mało awaryjna i tania w utzrymaniu, jedyne co jest drogie w tym aucie to wymiana rozrzadu w TDI- 4 rolki plus pompa wody z robocizną i na dobrych częściach nie china wychodzi blisko 1000zł. Jak zalezy ci na bezawaryjności szukaj wersji 90km nie będziesz miał problemów z zapiekającą sie zmienną geometrią w turbinie. Wersje 3 drzwiowe są jak dla mnie wybitnie nie wygodne,drzwi są olbrzymie przez co ciężko wysiąść przy ścianie i zapinać pasy bo słupek jest daaaleko za plecami kierowcy, z racji wagi drzwi dosyć szybko padają zawiasy. Ostatnia rzecz do sprawdzenia w Dieslu sprawdź jak odpala na gorącym silniku jeżeli kręci dłuuuugo i opornie załapuje może byc to oznaka zdychającej pompy paliwa lub przebiegu powyżej 500 tys.
@wonsky: Polać mu :D tez chciałem a3 w TDI lecz jak przejechałem sie 1.8t w tej kaście to sie zakochałem :D a spalanie jest ok. 2 litrów więcej niż w TDI'ku. Radze szukać modelu po lifcie, jeśli dokładki hokejowe sa pomalowane dokładnie obejrzyj czy nie byl gdzieś walnięty, rudą nie ma sie co sie martwic bo jest dobry ocynk, a jak będziesz widział rdze to znaczy ze było coś grzebane
@szczygi: Może i masz rację, ale spójrz na to z tej strony:
110-konne TDI spala przy normalnej (to znaczy płynnej) jeździe średnio 5/6 litrów, a jak ktoś potrafi to zejdzie poniżej 5. Jak sie przyciśnie to weźmie 8, raczej nie więcej.
Natomiast 1.8T pali przy spokojnej jeździe 10, a jak już ktoś to kupuje, to nie po to aby jeździć spokojnie, więc pali śmiało 12 i wzwyż. Wiem co mówię bo miałem z tym styczność. I żadne raporty spalania nie podają prawdy.
Zresztą, 1.8T jest bardzo awaryjnym silnikiem i ciężko teraz dostać nieskatowany egzemplarz, bo nikt z reguł nie dba o turbo, które się akurat w tym silniku sypie szybko. Bardzo szybko.
@ManieK: dlatego jak juz to bede sprowadzał z Belgi. Nigdy nie wiadomo co siedzi w silniku wiec trzeba mieć o tym świadomość że bedzie trzeba robić turbo czy wtryski lecz gdy sie to zrobi to można śmiało użytkować
Jeden z lepszych silników jakie są. Bardzo wytrzymałe i ekonomiczne. Uważaj na bardzo głośno chodzące, klekoczące.
OdpowiedzWiadomo, trzeba widzieć od kogo się kupuje. Jak kupowałem samochód też zastanawiałem się nad A3 jednak wszystkie oferty blisko mnie były albo zajechane albo kręcone z przebiegiem. Podobno też mają słabe zawieszenie.
OdpowiedzCo do silnika to nie można mieć zastrzeżeń. Wytrzymały, długowieczny, nie do zajechania. Jeśli znajdziesz ofertę z przebiegiem 150 tysięcy - nie łudź się że jest oryginalny :) Nikt nie kupuje diesla żeby robić nim 15 tysięcy rocznie :)
Odpowiedzdobry wybór silnik nieźle ciągnie
OdpowiedzDobry wybór, silnik i zawiecha dobrze znana z golfa 4 mało awaryjna i tania w utzrymaniu, jedyne co jest drogie w tym aucie to wymiana rozrzadu w TDI- 4 rolki plus pompa wody z robocizną i na dobrych częściach nie china wychodzi blisko 1000zł. Jak zalezy ci na bezawaryjności szukaj wersji 90km nie będziesz miał problemów z zapiekającą sie zmienną geometrią w turbinie. Wersje 3 drzwiowe są jak dla mnie wybitnie nie wygodne,drzwi są olbrzymie przez co ciężko wysiąść przy ścianie i zapinać pasy bo słupek jest daaaleko za plecami kierowcy, z racji wagi drzwi dosyć szybko padają zawiasy. Ostatnia rzecz do sprawdzenia w Dieslu sprawdź jak odpala na gorącym silniku jeżeli kręci dłuuuugo i opornie załapuje może byc to oznaka zdychającej pompy paliwa lub przebiegu powyżej 500 tys.
Odpowiedz110 to chyba najlepszy wybór wiec śmiało można polecić. Kwestia wymacania teraz egzemplarza w dobrym stanie.
OdpowiedzJak A3 to tylko 1.8 Turbo
Odpowiedz@wonsky: Polać mu :D tez chciałem a3 w TDI lecz jak przejechałem sie 1.8t w tej kaście to sie zakochałem :D a spalanie jest ok. 2 litrów więcej niż w TDI'ku. Radze szukać modelu po lifcie, jeśli dokładki hokejowe sa pomalowane dokładnie obejrzyj czy nie byl gdzieś walnięty, rudą nie ma sie co sie martwic bo jest dobry ocynk, a jak będziesz widział rdze to znaczy ze było coś grzebane
Odpowiedz@szczygi: Może i masz rację, ale spójrz na to z tej strony: 110-konne TDI spala przy normalnej (to znaczy płynnej) jeździe średnio 5/6 litrów, a jak ktoś potrafi to zejdzie poniżej 5. Jak sie przyciśnie to weźmie 8, raczej nie więcej. Natomiast 1.8T pali przy spokojnej jeździe 10, a jak już ktoś to kupuje, to nie po to aby jeździć spokojnie, więc pali śmiało 12 i wzwyż. Wiem co mówię bo miałem z tym styczność. I żadne raporty spalania nie podają prawdy. Zresztą, 1.8T jest bardzo awaryjnym silnikiem i ciężko teraz dostać nieskatowany egzemplarz, bo nikt z reguł nie dba o turbo, które się akurat w tym silniku sypie szybko. Bardzo szybko.
Odpowiedz@ManieK: dlatego jak juz to bede sprowadzał z Belgi. Nigdy nie wiadomo co siedzi w silniku wiec trzeba mieć o tym świadomość że bedzie trzeba robić turbo czy wtryski lecz gdy sie to zrobi to można śmiało użytkować
Odpowiedz