Słyszałem, że pierwsze wersje 2.0 TDI były strasznie awaryjne. Jeśli chodzi o silnik, to skłoniłbym się do 1.9 JTD. A reszta zależy od Ciebie i od tego co bardziej Tobie się podoba :)
Jeżdę juz drugą 159 ( pierwsze 1.9 jtdm teraz 2.4 210 km ) 1.9 ma swoje bolączki. Jak masz kasę to idz w 2.0 JTDm. Jest to rozwinięcie 1.9 które jest bardzo udane.
Przy 1.9 musisz sie zatroszczyc o klapy wirowe w kolektorze dolotowym. Opcjonalnie EGR/DPF. Kolejny maknament to skrzynie biegów opla m32 w których padają łożyska 6/5 biegu.
Jeślio chodzi o 2.0 VW to jedna wielka kupa.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 kwietnia 2014 o 0:41
mało tego 2.0 ma skrzynie f40 czyli taką samą jak 2.4 jtdm. Więc chiptuning i autko ma około 220 koni i 450 nm. Przy czym przeniesione napędu spokojnie znosi takie przeciążenia. Malo tego ...w 2.4 znosi 250 koni i 500 nm po chipie wiec przy 2.0 jest jeszcze spory zapas. Jak coś to zapraszam na forum alfaholików albo tutaj. Chętnie odpowiem.
To co lepsze łatwo zdecydować.
Zobacz ile jeździ audi z początku 90 lat a i ile Alf.:)
jeszcze nie widziałem Alfy z początków 90 lat, a Audi jak psów.
Odpowiedź sama się nasuwa.
Pozdrawiam ból dupy Alfiarzy;)
Znalazł się znawca i wielki fan japońskich aut,a pewnie jedynego japonca jakiego znasz do skyline z "za szybcy za wściekli"a wgl to tu nie ma pytania czy ty wolisz benzyne czy diesla.
@japoniec: Alfa 159 to zupełnia inna Alfa od tych które są znane z zawodności. Nie mam nic do Audi ale 2.0 TDI to nawet teraz po wielu poprawkach nie jest tak dobry silnik jak np 1.9 TDI czy 1.9 JTD. Silniki JTD są według mnie najlepszymi silnikami diesla a przynajmniej lepsze od tego syfu jakim jest 2.0 TDI.
@Volvoholic: - obiektywnie i prawdziwie. Co do innych wypowiedzi - do matołów argumenty nie trafiają. Takim co najwyżej trzeba to wbić młotkiem do pustego łba. Ale w wirtualnym świecie ciężko ..... tutaj trzeba czytać , rozumieć i wyciągać wnioski. A to trudna rzecz jak widać.
Ale teraz kilka faktów dla matołów. 2.0 tdi to jeżdżąca kupa( która i tak za długo nie jeździ ) . Najpierw pękające mostki międzyzaworowe. Później pompy olejowe które się rozlatywały. ( w efekcie zacierał się silnik ) Do tego turbiny garetta robiona w rumini i pękające ośki ( powiązane z pompą olejową - jak pompa niedomaga to turbina pierwsza siądzie ) A co tego wszystkiego VW musiał przejść na system CR ( commonrail) ponieważ technologia pompowtrysków to era kamienia łupanego i nie byli w stanie tego dalej rozwijać. Tak więc ciągłe wady konstrukcyjne + CR który im średnio wyszeł bo 2.0 maja problemy z utrzymaniem równych obrotów biegu jałowego. O złym mocowaniu wtrysków ( kiwające się ) nie wspomnę.
A odrobiną historii dodam że to właśnie Fiat wymyślił system Cr który zdominował świat silników wysokoprężnych i to właśnie takie koncerny jak VW musiało iść do Fiata i ładnie poprosić o koncesję na ich zastosowanie.
A ty japoniec dalej wież w Świętego mikołaja i niezawodność VAG.
Może się wypowiem na ten temat jako zadowolony kierowca Audi a4 b7 2.0tdi z 2007r. Moim zdaniem z wyglądu audi dużo lepiej prezentuje się od alfy. Co do silnika posiadam 140KM BPW. Aktualnie został wycięty DPF i podniosłem moc do 175KM. Oleju prawie nie bierze, pracuje też bardzo dobrze, nie słychać tego waszego klekotu, moim zdaniem pracuje lepiej niż nie jedna benzyna, przyśpieszenie też zadowalające. Spalanie w trasie przy częstym wyprzedaniu 6-6,5L/100km. Większość osób, które mają ten silnik nie umieją się z nim obchodzić, leją słabe oleje, piłują na zimnym silniku, kupują z cofniętym licznikiem(kupując te auta z Niemiec na 80% ten silnik miał przejechane ponad 300k km), nie jeżdżą w nimi w trasy i potem wielkie zdziwienie, bo się psuje. Powiem jedno jak dbasz tak masz.
@evoraph: dobrze że wypowiedział się użytkownik konkretnego auta.
Ad wyglądu każdy ma swój gust. Ale stylistycznie Alfa bije audi na głowię. Już pomijam fakt że wsiadasz czy do audi, czy skody, czy do vw polo masz podobne zegary. Więc nie widzę sensu wydawania 150 000 zł na audi jak w polo mam prawie to samo. Moza iśc w detala czyli użyte materiły itd itp ale styl jest podobny. Jeśli chodzi o silnik to 2.0 alfy w serii ma 170 koni. a klekot ? oba silniki to silniki na systemie CR więc jeżeli słyszysz jakiś klekot to na pewno w obu przypadkach.
Co do reszty - zgadzam sie w 100
Alfa piękne auto z duszą ;)
Audi na cóż zmapowane na 180KM nie dość że to idzie napę na 4 koła i do tego jak nie kacisz to podobno 8 litrów tylko albo aż ;)
tak, bierz awdi :) to się nie psuje :) Jedynie spadają łańcuchy pompy oleju i zacierają silnik. Ale to drobnostka która można awdi wybaczyć. Mały remoncik i znowu można śmigać :) O ile nie padnie rumuńska turbina garetta......
A jeżelo chcesz 4x4 szukaj 2.4 jtdm 210 koni z napęden Q4 Torsena :) mały remap i masz 240 koni i 500 nm.
Mechaniczny torsen który jest nie do zajechania.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 kwietnia 2014 o 9:07
Słyszałem, że pierwsze wersje 2.0 TDI były strasznie awaryjne. Jeśli chodzi o silnik, to skłoniłbym się do 1.9 JTD. A reszta zależy od Ciebie i od tego co bardziej Tobie się podoba :)
Odpowiedz1.9 jtd jest lepszy niż 2.0 TDi i alfa ma lepszys tyl;]
OdpowiedzAlfa ma przepiękną linie nadwozia , jak dla mnie bez konkurencyjną
OdpowiedzCo do silnika, to koledzy wyżej napisali co i jak. Osobiście byłbym za Alfą.
OdpowiedzJeżdę juz drugą 159 ( pierwsze 1.9 jtdm teraz 2.4 210 km ) 1.9 ma swoje bolączki. Jak masz kasę to idz w 2.0 JTDm. Jest to rozwinięcie 1.9 które jest bardzo udane. Przy 1.9 musisz sie zatroszczyc o klapy wirowe w kolektorze dolotowym. Opcjonalnie EGR/DPF. Kolejny maknament to skrzynie biegów opla m32 w których padają łożyska 6/5 biegu. Jeślio chodzi o 2.0 VW to jedna wielka kupa.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 kwietnia 2014 o 0:41
Mądrego zawsze dobrze posłuchać! :)
Odpowiedzmało tego 2.0 ma skrzynie f40 czyli taką samą jak 2.4 jtdm. Więc chiptuning i autko ma około 220 koni i 450 nm. Przy czym przeniesione napędu spokojnie znosi takie przeciążenia. Malo tego ...w 2.4 znosi 250 koni i 500 nm po chipie wiec przy 2.0 jest jeszcze spory zapas. Jak coś to zapraszam na forum alfaholików albo tutaj. Chętnie odpowiem.
Odpowiedzbierz audi... alfa nie dosc ze wyglada idiotycznie to jeszcze sie psuje -.- poza tym lepiej wziac 1.8T niz klekota ;)
Odpowiedzjuz cioty od tych zlomow sie zlecialy i minusuja ;] zenada ;] jak wszystko co wloskie
Odpowiedz@japoniec: bo pie(r)dolisz głupoty
Odpowiedz@horigoshi: glupoty? hahahaha audi jest 100 razy lepsze od tego rdzewiejacego i rozwalajacego sie zlomu...
OdpowiedzTo co lepsze łatwo zdecydować. Zobacz ile jeździ audi z początku 90 lat a i ile Alf.:) jeszcze nie widziałem Alfy z początków 90 lat, a Audi jak psów. Odpowiedź sama się nasuwa. Pozdrawiam ból dupy Alfiarzy;)
Odpowiedz@japoniec: Alfa wygląda idiotycznie?! ...kim ty jesteś człowieku?
Odpowiedz@karsut: tu nie jest mowa o autach z lat 90 tylko o konkretnych modelach,,, vw robi teraz złom
OdpowiedzZnalazł się znawca i wielki fan japońskich aut,a pewnie jedynego japonca jakiego znasz do skyline z "za szybcy za wściekli"a wgl to tu nie ma pytania czy ty wolisz benzyne czy diesla.
OdpowiedzKarsut:według twojej logiki lepszy bylby Citroën od Lamborghini bo przeciez lambo nie znajdziesz na ulicy tyle co cytryn.
Odpowiedz@japoniec: Alfa 159 to zupełnia inna Alfa od tych które są znane z zawodności. Nie mam nic do Audi ale 2.0 TDI to nawet teraz po wielu poprawkach nie jest tak dobry silnik jak np 1.9 TDI czy 1.9 JTD. Silniki JTD są według mnie najlepszymi silnikami diesla a przynajmniej lepsze od tego syfu jakim jest 2.0 TDI.
Odpowiedz@Volvoholic: - obiektywnie i prawdziwie. Co do innych wypowiedzi - do matołów argumenty nie trafiają. Takim co najwyżej trzeba to wbić młotkiem do pustego łba. Ale w wirtualnym świecie ciężko ..... tutaj trzeba czytać , rozumieć i wyciągać wnioski. A to trudna rzecz jak widać. Ale teraz kilka faktów dla matołów. 2.0 tdi to jeżdżąca kupa( która i tak za długo nie jeździ ) . Najpierw pękające mostki międzyzaworowe. Później pompy olejowe które się rozlatywały. ( w efekcie zacierał się silnik ) Do tego turbiny garetta robiona w rumini i pękające ośki ( powiązane z pompą olejową - jak pompa niedomaga to turbina pierwsza siądzie ) A co tego wszystkiego VW musiał przejść na system CR ( commonrail) ponieważ technologia pompowtrysków to era kamienia łupanego i nie byli w stanie tego dalej rozwijać. Tak więc ciągłe wady konstrukcyjne + CR który im średnio wyszeł bo 2.0 maja problemy z utrzymaniem równych obrotów biegu jałowego. O złym mocowaniu wtrysków ( kiwające się ) nie wspomnę. A odrobiną historii dodam że to właśnie Fiat wymyślił system Cr który zdominował świat silników wysokoprężnych i to właśnie takie koncerny jak VW musiało iść do Fiata i ładnie poprosić o koncesję na ich zastosowanie. A ty japoniec dalej wież w Świętego mikołaja i niezawodność VAG.
Odpowiedz@japoniec: czym jeździsz, że takie osądy wydajesz?
OdpowiedzMoże się wypowiem na ten temat jako zadowolony kierowca Audi a4 b7 2.0tdi z 2007r. Moim zdaniem z wyglądu audi dużo lepiej prezentuje się od alfy. Co do silnika posiadam 140KM BPW. Aktualnie został wycięty DPF i podniosłem moc do 175KM. Oleju prawie nie bierze, pracuje też bardzo dobrze, nie słychać tego waszego klekotu, moim zdaniem pracuje lepiej niż nie jedna benzyna, przyśpieszenie też zadowalające. Spalanie w trasie przy częstym wyprzedaniu 6-6,5L/100km. Większość osób, które mają ten silnik nie umieją się z nim obchodzić, leją słabe oleje, piłują na zimnym silniku, kupują z cofniętym licznikiem(kupując te auta z Niemiec na 80% ten silnik miał przejechane ponad 300k km), nie jeżdżą w nimi w trasy i potem wielkie zdziwienie, bo się psuje. Powiem jedno jak dbasz tak masz.
Odpowiedz@szopen: 200sx s13 :)
Odpowiedz@evoraph: dobrze że wypowiedział się użytkownik konkretnego auta. Ad wyglądu każdy ma swój gust. Ale stylistycznie Alfa bije audi na głowię. Już pomijam fakt że wsiadasz czy do audi, czy skody, czy do vw polo masz podobne zegary. Więc nie widzę sensu wydawania 150 000 zł na audi jak w polo mam prawie to samo. Moza iśc w detala czyli użyte materiły itd itp ale styl jest podobny. Jeśli chodzi o silnik to 2.0 alfy w serii ma 170 koni. a klekot ? oba silniki to silniki na systemie CR więc jeżeli słyszysz jakiś klekot to na pewno w obu przypadkach. Co do reszty - zgadzam sie w 100
Odpowiedz@evoraph: O! I właśnie takich odpowiedzi szukam!
OdpowiedzAlfa piękne auto z duszą ;) Audi na cóż zmapowane na 180KM nie dość że to idzie napę na 4 koła i do tego jak nie kacisz to podobno 8 litrów tylko albo aż ;)
Odpowiedztak, bierz awdi :) to się nie psuje :) Jedynie spadają łańcuchy pompy oleju i zacierają silnik. Ale to drobnostka która można awdi wybaczyć. Mały remoncik i znowu można śmigać :) O ile nie padnie rumuńska turbina garetta...... A jeżelo chcesz 4x4 szukaj 2.4 jtdm 210 koni z napęden Q4 Torsena :) mały remap i masz 240 koni i 500 nm. Mechaniczny torsen który jest nie do zajechania.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 kwietnia 2014 o 9:07
Ja bym brał Alfe mam 156 Sportwagon co jak co ale wygodniejsza od audi a4 b6 a 159 wygląd 11/10
OdpowiedzKtóry taki mądry i minusuje wypowiedzi ludzi, którzy jeżdżą takimi autami na co dzień i mają na ten temat naprawdę coś ciekawego do powiedzenia?
Odpowiedzalfa bije na głowę audi pod względem technicznym jak i stylistycznym. Jak dla mnie wybór jest prosty. pozdrawiam
Odpowiedz