Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Mitsubishi Lancer Evolution KONIEC!

Mitsubishi wydawało komunikat prasowy, który nas zasmucił i wzbudził mieszane uczucia. Po 22 latach od debiutu pierwszej generacji, wraz z zakończeniem 2014 roku Lancer Evolution przejdzie do historii. Producent ogłosił zakończenie produkcji X ewolucji, a o Lancerze Evo XI wiemy niewiele. Podobno w przyszłości ma powstać taki model, ale będzie zasilany napędem PHEV (czyli auto elektryczne wspomagane silnikiem spalinowym, tak jak Outlander PHEV). A to już nie to samo. Mitsubishi Lancer Evolution to zarówno ikona japońskiej marki jak i rajdów samochodowych. Na przestrzeni 22 lat powstało 10 i pół ewolucji tego kultowego auta. Tę połówkę stanowi Lancer Evo 6.5 Tommi Makinen. Łącznie sprzedano ponad 250 000 sztuk wszystkich generancji – 92 000 w Japonii i 154 000 na pozostałych rynkach. Lancer Evolution utrwalił się w naszej świadomości jako pełnokrwista rajdówka i samochód dający mnóstwo frajdy z jazdy. Za kierownicą Mitsubishi Tommi Makinen zdobył cztery tytuły Rajdowego Mistrza Świata WRC (1996-1999). Przez wiele lat Lancer Evo dominował w rajdowej grupie N na wszystkich kontynentach. Ponadto święcił triumfy w wyścigach, zgromadził wokół siebie potężną grupę miłośników i przez lata miał tylko jednego równego sobie konkurenta: Subaru Imprezę STI.Co jak co ale czy tylko ja poczułem dziwny żal i smutek? Wszystkie modele od 1 do 10 generacji były niepowtarzalne i budziły żar w sercu
by kruku116
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar brojek_88
1 3

Od kiedy w rajdach jeżdżą auta o pojemności 1.6 skończyły się, a szkoda, czasy Lancera Evo i Imprezy WRX.

Odpowiedz
avatar Azgorath
0 2

Najnowsze evo to i tak już nie było nic ciekawego.

Odpowiedz
avatar staryjaponiec
0 0

No tak, hybrydowe nówki to już poniekąd nie będzie to samo, w dodatku ostatnio była jakaś plotka, jakoby Mitsubishi po ubiciu Lancera Evo planowało wskrzeszenie 3000GT, tylko, że hybrydowego (tak samo jak nowa Honda NSX, następca Supry czy prawdopodobnie nowy Nissan GT-R). Ale prawdziwe, sportowe samochody mają to do siebie, że szybko się nie starzeją, do póki istnieje zapotrzebowanie. Wystarczy zobaczyć co śmiga choćby w naszych, Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski - Mitsubishi, Subaru, BMW, Honda itp. Nie wspominając o Ameryce, Australii czy Japonii. Skoro do dziś na świecie ludzie upalają od groma 15-20 letnich Evo z lat 90, to można się domyślić kiedy, tradycyjne, ostatnie "spalinowe" Evo używane do sportu, odejdą do lamusa. Strzelam, że to będzie gdzieś około 2030-2040 roku...

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

@staryjaponiec: Mnie się raczej wydaje, że era tych kultowych wozów jak i innych legend skończy się chyba dopiero jak jakiś głupi rząd zarządzi całkowity zakaz posiadania takiego auta pod groźbą stryczka....co raczej wydaje mi się mało prawdopodobne.

Odpowiedz
avatar Kaczogrod758
0 0

Pewnie nie mogą sprzedać wyprodukowanych sztuk więc ogłosili że to koniec EVO. Kiedy auta się rozejdę po jakimś czasie będzie info o nowym EVO który będzie lepszy od poprzedniego ;)

Odpowiedz
avatar kruku116
0 0

@asterlock: Sie debilu naucz czytać na początek bo dałem źródło ale jak ktoś jest ułomny to przeczytac nie potrafi... ważne że legenda odchodzi

Odpowiedz
avatar Abrtek
1 1

a ja z chęcią poczekam na hybrydowe evo. Może będą chcieli zrobić coś na kształt Maclarena P1, porsche 918 lub Ferrari Laferrai tylko za mniejsze pieniądzie, to będzie sama słodycz

Odpowiedz
avatar kruku116
0 0

@Abrtek: Nic co ma w sobie hybryde nie będzie w zasięgu 100tyś :D

Odpowiedz
Udostępnij