@nombre87: Zależy, tak było w starych konstrukcjach ale od jakiś 15 lat producentom zdarzają się niedorobione albo źle dopracowane rozrządy na łańcuchu a to już jest kosztowne dla właścicieli. Na przykład silnik 1.5 benz Nissana łańcuch się wyciąga co powoduje błędne odczyty czujnika położenia wału i silnik łapie zamuła, silniki TSI szczególnie 1.4, niektóre 2 litrowe diesle BMW (niektóre wersje mają rozrząd od strony skrzyni biegów) i wiele innych. Zdecydowanie rozważając wszystkie za i przeciw pasek jest najlepszy.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
2 kwietnia 2014 o 23:26
@Volvoholic: ja mam łańcuch w e36 2.5 nie słychać żeby hałasował wieć chodzi dobrze a jak pasek jest zużyty to tego nie słychać tylko trzeba go obejrzeć a jak ktoś go nie ogląda to jak pęknie to tylko raz wtedy tłoki z zaworami mogą mieć bliższe spotkanie co prawda nie w każdym silniku bo są tzw. bezkolizyjne. ja wole łańcuch.
Wiem, że się czepiam, ale tu nie ma ani jednej zębatki. Są tu same koła zębate. Jeśli jesteśmy Wszyscy motomaniakiami to wypadałoby odróżniać zębatkę od koła zębatego. :)
Nie zębatki tylko koła zębate i to sobie zapamiętajcie wszyscy mój nauczyciel budowy pojazdów samochodowych w technikum za zębatki wstawiał jedynki do dziennika i to na czerwono.
No a w temacie to powiem tyle tai rozrząd wytrzyma więcej niż reszta silnika w większości starszych traktorów stosowało się taki rozrząd mój Ursus C-330 jest z 1972r i taki rozrząd na kołach zębatych pracuje w nim do dziś.
Tzw. rozrząd królewski, stosowny m.in w VW TOUAREG V10 TDI.
Odpowiedzłańcuch to chyba najlepsze rozwiązanie...
Odpowiedz@nombre87: nie
Odpowiedz@nombre87: Zależy, tak było w starych konstrukcjach ale od jakiś 15 lat producentom zdarzają się niedorobione albo źle dopracowane rozrządy na łańcuchu a to już jest kosztowne dla właścicieli. Na przykład silnik 1.5 benz Nissana łańcuch się wyciąga co powoduje błędne odczyty czujnika położenia wału i silnik łapie zamuła, silniki TSI szczególnie 1.4, niektóre 2 litrowe diesle BMW (niektóre wersje mają rozrząd od strony skrzyni biegów) i wiele innych. Zdecydowanie rozważając wszystkie za i przeciw pasek jest najlepszy.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 kwietnia 2014 o 23:26
@Volvoholic: ja mam łańcuch w e36 2.5 nie słychać żeby hałasował wieć chodzi dobrze a jak pasek jest zużyty to tego nie słychać tylko trzeba go obejrzeć a jak ktoś go nie ogląda to jak pęknie to tylko raz wtedy tłoki z zaworami mogą mieć bliższe spotkanie co prawda nie w każdym silniku bo są tzw. bezkolizyjne. ja wole łańcuch.
OdpowiedzPowodzenia w ustawianiu ;)
OdpowiedzWiem, że się czepiam, ale tu nie ma ani jednej zębatki. Są tu same koła zębate. Jeśli jesteśmy Wszyscy motomaniakiami to wypadałoby odróżniać zębatkę od koła zębatego. :)
Odpowiedz@MowMiJanek: Tak jak mówisz Koła zębate. W Mechaniku można było w łeb zarobić jak ktoś gadał zębatki xD hahaha
Odpowiedz@MowMiJanek: albo twoją starą od twojego starego. słów sie czepiasz
OdpowiedzNie zębatki tylko koła zębate i to sobie zapamiętajcie wszyscy mój nauczyciel budowy pojazdów samochodowych w technikum za zębatki wstawiał jedynki do dziennika i to na czerwono.
OdpowiedzNo a w temacie to powiem tyle tai rozrząd wytrzyma więcej niż reszta silnika w większości starszych traktorów stosowało się taki rozrząd mój Ursus C-330 jest z 1972r i taki rozrząd na kołach zębatych pracuje w nim do dziś.
Odpowiedz