Żywotność będzie na pewno krótsza niż standardowej V'ki, VR'ki, czy rzędówki. Ciekawi mnie jednak co innego, mianowicie jaką moc osiąga oraz moment. Na filmie nie ma konkretnych informacji na ten temat, a chciałbym wiedzieć, jaki potencjał drzemie w tym silniku.
@Majozen: Tak samo jak Wankle kończą się szybko ale ludzie je kochają. Myślę ze taki silnik ma rację bytu i będą go chcieli dopracować jak najbardziej. I na początku myślę ze to posłuży do jakiś sportów motorwych :)
@Folley96: A ja podejrzewam, że będzie na odwrót i będą montowane w hybrydach. No o ile to co zawarte w filmie jest prawdą oczywiście, bo jeśli spalanie będzie jak w Wanklach, to raczej nie trafi do hybryd.
Widziałem parę ładnych lat temu w internecie animacje na temat takiego filmiku. ale nie spodziewałem się, że trwają nad nim prace. Nie przekonuje mnie ten silnik wydaje mi się, że będzie się bardzo szybko zużywały zbyt ważne podzespoły, ale kto wie może jakaś marka się tym zainteresuje, albo firma będzie budowała silniki do motosportu, może być ciekawie :)
To jest tak, że na 90% żadna marka się tym nie zainteresuje, bo jeśli ten silnik będzie dobry to wszyscy będą lobbowali żeby on nie wyszedł bo muszą zarobić na obecnej technologii ew na jej modyfikacjach. A jeśli będzie słaby to wiadomo ze nikt się nim nie zainteresuje. Pamiętajmy że w silnikach tlokowych nie mieliśmy większych zmien w zasadzie zadziała od 100 lat, tylko podzespolach i poszczególnych częściach.
@marcpinio: Komora spalania jest prosta, cała tuleja kręci się razem z tłokiem, tylko ciekaw jestem jak zniwelują tarcie tulei o pokrywę ze świecą i wtryskiem.
Ale rozwiązanie trzeba przyznać sprytne.
OdpowiedzŻywotność będzie na pewno krótsza niż standardowej V'ki, VR'ki, czy rzędówki. Ciekawi mnie jednak co innego, mianowicie jaką moc osiąga oraz moment. Na filmie nie ma konkretnych informacji na ten temat, a chciałbym wiedzieć, jaki potencjał drzemie w tym silniku.
Odpowiedz@Majozen: Tak samo jak Wankle kończą się szybko ale ludzie je kochają. Myślę ze taki silnik ma rację bytu i będą go chcieli dopracować jak najbardziej. I na początku myślę ze to posłuży do jakiś sportów motorwych :)
OdpowiedzGdyby wankle były tak dopracowane jak np diesle to były by zdecydowanie najlepszym slnikiem spalinowym o spalaniu wentrznym
OdpowiedzDodam tutaj że Mazda pracuje nad nowym wanklem do nowej RX-7 :)
Odpowiedz@Folley96: A ja podejrzewam, że będzie na odwrót i będą montowane w hybrydach. No o ile to co zawarte w filmie jest prawdą oczywiście, bo jeśli spalanie będzie jak w Wanklach, to raczej nie trafi do hybryd.
Odpowiedzpomysł ciekawy ,ale jakoś mnie to nie przekonuje ,jak dla mnie silnik wankla jest lepszy od tego .to moje zdanie
OdpowiedzA myślałem że silnik wankla jest dziwny :D
Odpowiedz@DuDzio: ty masz dziwną twarz silnik wankla jest lepszyod silnika twojej multipli
OdpowiedzWidziałem parę ładnych lat temu w internecie animacje na temat takiego filmiku. ale nie spodziewałem się, że trwają nad nim prace. Nie przekonuje mnie ten silnik wydaje mi się, że będzie się bardzo szybko zużywały zbyt ważne podzespoły, ale kto wie może jakaś marka się tym zainteresuje, albo firma będzie budowała silniki do motosportu, może być ciekawie :)
OdpowiedzTo jest tak, że na 90% żadna marka się tym nie zainteresuje, bo jeśli ten silnik będzie dobry to wszyscy będą lobbowali żeby on nie wyszedł bo muszą zarobić na obecnej technologii ew na jej modyfikacjach. A jeśli będzie słaby to wiadomo ze nikt się nim nie zainteresuje. Pamiętajmy że w silnikach tlokowych nie mieliśmy większych zmien w zasadzie zadziała od 100 lat, tylko podzespolach i poszczególnych częściach.
OdpowiedzTak jak jest pokazane to nie ma prawa działać prawidłowo przez strasznie dziwne komory spalania.
Odpowiedz@marcpinio: Komora spalania jest prosta, cała tuleja kręci się razem z tłokiem, tylko ciekaw jestem jak zniwelują tarcie tulei o pokrywę ze świecą i wtryskiem.
Odpowiedztrwałość i stopień skomplikowania tego silnika nie martwią mnie tak bardzo, jak to że nie będzie wersji turbo :(
Odpowiedz