w sumie to ma sens jak się nad tym zastanowić. Korbowody przenoszą mniejsze obciążenia, a moment obrotowy z obydwu wałów przenoszony jest na sprzęgło zębatką. (jedna zębatka przekazuje moment obrotowy na sprzęgło, a druga "pomaga się jej obracać").
Przydałoby się źródło albo chociaż większa rozdzielczość :)
EDIT:
a jednak te dwa wały podyktowane są redukcją drgań i poprawą kultury pracy jednostki :
http://www.scigacz.pl/Neander,8211,,turbo,Diesel,w,seryjnym,motocyklu,4026.html
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 sierpnia 2012 o 0:15
miło że ktoś prezentuje niezwykłe rozwiązania techniczne, ale to mi się wydaję troszeczkę przekombinowane.
Odpowiedzjedyne co mi przychodzi do głowy: ten patent ma odciążyć korbowody, żeby wytrzymywały większe obciążenia?
Odpowiedzale wały (jeśli są tam 2) będą kręciły się w rożnych kierunkach
Odpowiedzmoże jedna zębatka napędza sprężarke a druga idzie na koła ?tylko to wtedy już nie turbo
Odpowiedzw sumie to ma sens jak się nad tym zastanowić. Korbowody przenoszą mniejsze obciążenia, a moment obrotowy z obydwu wałów przenoszony jest na sprzęgło zębatką. (jedna zębatka przekazuje moment obrotowy na sprzęgło, a druga "pomaga się jej obracać"). Przydałoby się źródło albo chociaż większa rozdzielczość :) EDIT: a jednak te dwa wały podyktowane są redukcją drgań i poprawą kultury pracy jednostki : http://www.scigacz.pl/Neander,8211,,turbo,Diesel,w,seryjnym,motocyklu,4026.html
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 sierpnia 2012 o 0:15