Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Benz Velo "Victoria"

Producent: Benz&Co., Rheinische Gasmotorenfabrik, Mannheim, NiemcyProdukcja: 1893-1900 (150 egzemplarzy)Silnik: 1-cylindrowy, 4-suwowy, leżącyUkład Chłodzenia: Chłodzony ciecząPojemność skokowa: 2915cm3Moc: 5km przy 700obr./minPrędkość: 30km/hŚrednica cylindra/skok tłoka: 150x165mmRama: Bezramowe nadwozie drewnianeNapęd: Wałek pośredniczący skrzynki przekładniowej i łańcuch napędzający oś tylnąHamulce: hamulec taśmowy zewnętrzny na koła tylneOś przednia: nieresorowana oś sztywna, resory pełnoeliptyczneOś tylna: nieresorowana oś sztywna, resory pełnoelipytczneDługość: 2900mmSzerokość: 1500mmWysokość: 1500mmMasa własna: W zależności od wersji od 650 do 780kgJest to pierwszy pojazd w historii z układem kierowniczym ze zwrotnicą. Pierwsze modele miały silniki o mocy 3km (2,2kw) z roku 1893. Ciekawostką jest że baron Theodor von Liebieg wyruszył tym samochodem ze swojego uwczesnego Liberec w Czechach i przejechał trasę do Gondorf koło Kobelencji. Podróżował z średnią prędkością 13,6km/h i jest to uważana za pierwszą daleką podróż.
by Asieres
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij