Nie chodzi o to ale nie każde silniki znoszą gaz w sumie po moich przeliczeniach na krakowskich cenach paliwa obliczyłem że BMW z silnikiem 2.8 na pali 10 l benzyny a 16 gazu wyszło mi że 42 zł z groszami na gazie a na benzynie jakieś 51 zł i wziąłem na to Megankę mojej mamuśki która pali jakieś 5,5 litra przy jej jeździe tankuje za 30 zł więc czy ten gaz jest taki opłacalny tak naprawdę ? przeglądy są droższe gaz spala się w większej temperaturze jest suchy i nie wciśniecie mi kitu że nie śmierdzi w aucie czasami więc nic tylko kupić dieselka 1.5 1.6 i jeździć za 30 zł przy dosyć dobrych osiągach pozdrawiam ;)
@Revir: Ja też w to jakoś nie wierzę, u mnie przy dostyć dynamicznej jezdzie wychodzi mniej więcej 2-2.5l litra więcej na gazie niż na benzynie (Silnik 1.6)
@Revir: Wszystko fajnie pięknie ale piszesz stek bzdur! Paliło tyle gazy więcej bo była zła instalacja lub popsuta, śmierdzi w aucie to znaczy że instalacja jest nieszczelna u mojego taty w Astrze nic nie śmierdzi w dziadka Audi też nie itp. Za to u mojego kolegi w Vectrze śmierdziało bo miał nieszczelną instalację. Diesel jest fajny jak się go kupuje nowego :) a tak to wolę benzynkę i gaz :) Oo... miałem jeszcze dodać że mój tata w Astrze G 1.4 Twinport wuja zalał ją za 40zł i przejechał 180km a jak zaleje swoja 1.6 Twinport to przejedzie 400zł za 100zł (coś takiego) więc oszczędność duża zwłaszcza że dużo jeżdzi :)
A proszę bardzo opierałem swoją tezę na o to tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=b_9p6_HWbvk znanym z motokillera ponieważ już tu był i był bardzo lajkowany ;) mordeczki nie ma co napinać dupki ;)
@Revir: Jeżeli ludzie w twoim domu jeżdżą tak jak facet na tym filmiku to nie chcę nikogo z nich spotkać na drodze...
Nie dość, że to niebezpieczne to jeszcze zwiększa spalanie.
Zwiększa spalanie ponieważ aby auto znów się rozpędziło do danej prędkości trzeba cisnąć w pedał gazu, a gdy cały czas jedziesz daną prędkością auto pali kilka litrów mniej niż przy ponownym rozpędzaniu się.
Albo jesteś na tyle nieinteligenty aby to pojąć, albo jesteś zwykłym trollem.
Pozdrawiam
LPG nie ma wpływu na żywotność silnika, wiem to bo wiele aut różnych marek miałem i robiąc przebiegi rzędu 100 tys km rocznie nie było żadnych problemów, a w 2 przypadkach kiedy auto szło na złom z ciekawości rozebrałem silnik i były tylko normalne ślady zużycia.
Tylko, niektórym silnikom LPG szkodzi ale nawet jeśli silnik się teoretycznie nadaje do instalacji LPG to źle dobrana lub zepsuta spowoduje więcej szkód niż oszczędności. Chociaż z doświadczenia wiem, że zła jakość gazu też może się negatywnie odbić na stanie chociażby zaworów ale nie jest to usterka która nie mogłaby się prędzej czy później przytrafić jeżdżąc na benzynie. Instalacja LPG poprostu wyłapie to co już w silniku nie domagało i stąd takie problemy, LPG jest poprostu bardziej wymagające.
Odpowiedz
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 marca 2014 o 20:59
Bo do butli nie doszlo
OdpowiedzPamiętam starego Peugeota 405 taty. Miał przejechane 500 tyś, z czego 300 tyś na gazie pierwszej generacji, sprzedaliśmy go i jeździ do dzisiaj ;D
Odpowiedz1.8? :)
OdpowiedzNie chodzi o to ale nie każde silniki znoszą gaz w sumie po moich przeliczeniach na krakowskich cenach paliwa obliczyłem że BMW z silnikiem 2.8 na pali 10 l benzyny a 16 gazu wyszło mi że 42 zł z groszami na gazie a na benzynie jakieś 51 zł i wziąłem na to Megankę mojej mamuśki która pali jakieś 5,5 litra przy jej jeździe tankuje za 30 zł więc czy ten gaz jest taki opłacalny tak naprawdę ? przeglądy są droższe gaz spala się w większej temperaturze jest suchy i nie wciśniecie mi kitu że nie śmierdzi w aucie czasami więc nic tylko kupić dieselka 1.5 1.6 i jeździć za 30 zł przy dosyć dobrych osiągach pozdrawiam ;)
Odpowiedz@Revir: Nie wierze w to ze instalacja gazowa byla sprawna skoro BMW palilo az o 6 litrow wiecej nizeli na benzynie
Odpowiedz@Revir: bujda na resorach, ja mam akurat e36 z silnikiem 2.8 z sekwencją i pali mi gazu 10-11 i tyle w temacie Pozdro
Odpowiedz@Revir: Ja też w to jakoś nie wierzę, u mnie przy dostyć dynamicznej jezdzie wychodzi mniej więcej 2-2.5l litra więcej na gazie niż na benzynie (Silnik 1.6)
Odpowiedz@Revir: Wszystko fajnie pięknie ale piszesz stek bzdur! Paliło tyle gazy więcej bo była zła instalacja lub popsuta, śmierdzi w aucie to znaczy że instalacja jest nieszczelna u mojego taty w Astrze nic nie śmierdzi w dziadka Audi też nie itp. Za to u mojego kolegi w Vectrze śmierdziało bo miał nieszczelną instalację. Diesel jest fajny jak się go kupuje nowego :) a tak to wolę benzynkę i gaz :) Oo... miałem jeszcze dodać że mój tata w Astrze G 1.4 Twinport wuja zalał ją za 40zł i przejechał 180km a jak zaleje swoja 1.6 Twinport to przejedzie 400zł za 100zł (coś takiego) więc oszczędność duża zwłaszcza że dużo jeżdzi :)
OdpowiedzA proszę bardzo opierałem swoją tezę na o to tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=b_9p6_HWbvk znanym z motokillera ponieważ już tu był i był bardzo lajkowany ;) mordeczki nie ma co napinać dupki ;)
Odpowiedz@Revir: Jeżeli ludzie w twoim domu jeżdżą tak jak facet na tym filmiku to nie chcę nikogo z nich spotkać na drodze... Nie dość, że to niebezpieczne to jeszcze zwiększa spalanie. Zwiększa spalanie ponieważ aby auto znów się rozpędziło do danej prędkości trzeba cisnąć w pedał gazu, a gdy cały czas jedziesz daną prędkością auto pali kilka litrów mniej niż przy ponownym rozpędzaniu się. Albo jesteś na tyle nieinteligenty aby to pojąć, albo jesteś zwykłym trollem. Pozdrawiam
Odpowiedzwow, przypadek jeden na miliard, że aż artykuł trzeba o tym pisać, więc to naprawdę źle świadczy o gazie ;)
Odpowiedznowe modele nawet połowy na benzynie nie przejadą, co dopiero na gazie
OdpowiedzLPG nie ma wpływu na żywotność silnika, wiem to bo wiele aut różnych marek miałem i robiąc przebiegi rzędu 100 tys km rocznie nie było żadnych problemów, a w 2 przypadkach kiedy auto szło na złom z ciekawości rozebrałem silnik i były tylko normalne ślady zużycia.
OdpowiedzNie hejtuje LPG Ja po prostu wole Diesla :D I to Diesel jest hejtowany przez innych -_-
OdpowiedzTylko, niektórym silnikom LPG szkodzi ale nawet jeśli silnik się teoretycznie nadaje do instalacji LPG to źle dobrana lub zepsuta spowoduje więcej szkód niż oszczędności. Chociaż z doświadczenia wiem, że zła jakość gazu też może się negatywnie odbić na stanie chociażby zaworów ale nie jest to usterka która nie mogłaby się prędzej czy później przytrafić jeżdżąc na benzynie. Instalacja LPG poprostu wyłapie to co już w silniku nie domagało i stąd takie problemy, LPG jest poprostu bardziej wymagające.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2014 o 20:59
jak się dba tak się ma ja swoim audi b4 2.0 abk 115KM zrobiłem 765TYś km z czego na gazie ponad 500tyś regularne przeglądy dobry serwis i tyle
Odpowiedz