Z forum Audi80.pl
NG (2.3)
Pięcio cylyndrowy, rzędowy silnik o mocy 133 km i momencie wynoszącym 186Nm, o niepowtarzalnym brzmieniu silnika. Wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic MFI-c.
Wszystkie Audi 80, 90, B4, Coupe miały silniki 2,3 NG 133 KM, nawet te z 1988r. 136 KM było w NF w Audi 100 C3, a w Audi 100 C4 był silnik AAR (to samo co NG tylko miał wyście na wisco) czyli 133 KM.
AAR i NG różnią się od NF układem dolotowym i wylotowym, a katalizatory były w każdej wersji 2,3.
Bardzo dobry silnik, który też nie boi się dużych przebiegów, spalanie na poziome silnika ACE, trasa około 6,5 -8,5 litra, miasto w zależności od „buta” 11-14.5 , średnio trzeba liczyć 9-10,5 litra na 100km.
Przyspieszenie od 0-100 km/h oscyluje się w granicach 9, 9.5 sekundy ( w zależności od napędu, na 4 lub 2 koła ) a prędkość maksymalna auta wynosi mniej więcej 200-210 km/h. Gazowanie tego motoru jest raczej mało polecane. Choć oczywiście znajdą i tacy co sobie to chwalą. Jak na razie chyba jeszcze nikt nie wymyślił nic lepszego dla tego silnika jak blos, jeżeli już gazować to gaz III generacji, oczywiście są przypadki gdzie montowana jest II a nawet I generacja, ale niczego dobrego to nie wróży, trzeba bardzo uważać. Z ogólnej opinii społeczeństwa wynika, że silnik jest polecany, przyjemny do jazdy, nie drogi w eksploatacji i bardzo trwały. Silnik kolizyjny.
@addi: Dzięki, nie jest to auto nowe i troche do zrobienia jest :/
Dzisiaj spasowalem zderzaki mniej więcej, bo wisiały strasznie, wypolerowałem dekielki od felg, wymieniłem świece, przewody WN, kopułkę i palec, oraz klocki hamulcowe z przodu.
Jeszcze trochę roboty zostało ale o auto trzeba dbać i doprowadzić je do ideału.
Dodam jeszcze że silnik jest w stanie idealnym co mnie bardzo cieszy :)
Mam taki sam motor w swojej w gazie i powiem że nie mam na co narzekać jeżdżę taniej a spadek mocy nie odczuwalny czy na benzynie czy na LPG jedzie tak samo :) Silnik jest super a jego dźwięk to po prostu cudo a Audi ze zdjęcia ładna jedna jak i druga Pozdrawiam
@audiol12345: Moje też są w gazie jedna i druga.
Ale w białej muszę jechać do gazownika przerobić bo ktoś zamontował do niej gaz pierwszej generacji :/
Myślę nad przerobieniem tego chociaż na III generację+ blos albo sekwencję.
2.3 NG ma 136 koni ;)
OdpowiedzZ forum Audi80.pl NG (2.3) Pięcio cylyndrowy, rzędowy silnik o mocy 133 km i momencie wynoszącym 186Nm, o niepowtarzalnym brzmieniu silnika. Wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronic MFI-c. Wszystkie Audi 80, 90, B4, Coupe miały silniki 2,3 NG 133 KM, nawet te z 1988r. 136 KM było w NF w Audi 100 C3, a w Audi 100 C4 był silnik AAR (to samo co NG tylko miał wyście na wisco) czyli 133 KM. AAR i NG różnią się od NF układem dolotowym i wylotowym, a katalizatory były w każdej wersji 2,3. Bardzo dobry silnik, który też nie boi się dużych przebiegów, spalanie na poziome silnika ACE, trasa około 6,5 -8,5 litra, miasto w zależności od „buta” 11-14.5 , średnio trzeba liczyć 9-10,5 litra na 100km. Przyspieszenie od 0-100 km/h oscyluje się w granicach 9, 9.5 sekundy ( w zależności od napędu, na 4 lub 2 koła ) a prędkość maksymalna auta wynosi mniej więcej 200-210 km/h. Gazowanie tego motoru jest raczej mało polecane. Choć oczywiście znajdą i tacy co sobie to chwalą. Jak na razie chyba jeszcze nikt nie wymyślił nic lepszego dla tego silnika jak blos, jeżeli już gazować to gaz III generacji, oczywiście są przypadki gdzie montowana jest II a nawet I generacja, ale niczego dobrego to nie wróży, trzeba bardzo uważać. Z ogólnej opinii społeczeństwa wynika, że silnik jest polecany, przyjemny do jazdy, nie drogi w eksploatacji i bardzo trwały. Silnik kolizyjny.
OdpowiedzKurde.. sam rozmyślałem nad taką 90" zazdroszczę :)
Odpowiedz@addi: Dzięki, nie jest to auto nowe i troche do zrobienia jest :/ Dzisiaj spasowalem zderzaki mniej więcej, bo wisiały strasznie, wypolerowałem dekielki od felg, wymieniłem świece, przewody WN, kopułkę i palec, oraz klocki hamulcowe z przodu. Jeszcze trochę roboty zostało ale o auto trzeba dbać i doprowadzić je do ideału. Dodam jeszcze że silnik jest w stanie idealnym co mnie bardzo cieszy :)
OdpowiedzMam taki sam motor w swojej w gazie i powiem że nie mam na co narzekać jeżdżę taniej a spadek mocy nie odczuwalny czy na benzynie czy na LPG jedzie tak samo :) Silnik jest super a jego dźwięk to po prostu cudo a Audi ze zdjęcia ładna jedna jak i druga Pozdrawiam
Odpowiedz@audiol12345: Moje też są w gazie jedna i druga. Ale w białej muszę jechać do gazownika przerobić bo ktoś zamontował do niej gaz pierwszej generacji :/ Myślę nad przerobieniem tego chociaż na III generację+ blos albo sekwencję.
Odpowiedz