Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Bonneville Speed Week (auto Polki)

Równa niczym stół bilardowy przyciąga od lat uwagę fanów szybkości. To właśnie tutaj po raz pierwszy przekroczono prędkość 1000 km/h na lądzie.Pustynia Bonneville jest bardzo gościnna. Każdy pojazd dostaje pożegnalny prezent. Zapytacie jaki? Oczywiście to sól, której na pustyni nie brakuje (w niektórych miejscach warstwa soli ma prawie 2 metry).Nazwy mówią same za siebie. Obok samochodów startują również motocykle.Rekordy ustanowione w tym miejscu są zniewalające. W roku 1960 Mickey Thompson prowadzący samochód Challenger 1, po raz pierwszy przekroczył 400 mil/h (644km/h). Sprzęt pomiarowy pokazał 406 mph (654 km/h). Potem poszło już gładko. Kolejną granicą stało się 1000km/h. Bariera pękła w 1970 za sprawą Garry'ego Gabelich'a i jego Blue Flame - 662,407 mph czyli 1001,67 km/h! Do tej pory jest to najlepszy wynik uzyskany w Bonneville. Najszybszym Dieslem jaki jeździ po świecie jest JCB DIESELMAX, który zdołał rozpędzić się na Salt Flats do 328.767mph ( 529 km/h ) w 2006 roku. Polka ustanowiła nowy rekord prędkości podczas Bonneville Speed Week 2008zięki ustanowieniu nowego rekordu i zdobyciu "czerwonejczapki" ( znak rozpoznawczy członków 200MPH CLUB ), na zawszewpisałam się w historię BONNEVILLE SPEED WEEK. Bez wątpienia jest tojedno z najważniejszych osiągnięć w moim życiu! W ciągu 60 lat w 200MPH CLUB znalazło sie 15 kobiet.Ja mam zaszczyt bycia jedna z nich, a zarazem jedyną Polką wszeregach klubu! Andy Green, w swoim bolidzie Thrust SSC popędził z prędkością dźwięku osiągając absolutnie kosmiczne 1227,983 km/h.Do Bonneville zjeżdżają najróżniejsze pojazdy, których kierowcy śnią o prędkości. Samochody podzielono na 7 klas: Special Construction Vintage Vintage Coupe & Sedan Modified Classic Production Diesel Truck
by Kriss
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij