Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Renault 19 - Historia

Renault 19 (znany rónież jako R-19) jest samochodem produkowanym przez Renault w latach 1988 - 1995 dla rynków europejskiego i południowoamerykańskiego. R-19 był ostatnim modelem Renault, którego nazwa była numerem. Samochód ten jest bardzo wygodny, wyposażony w silniki benzynowe lub diesel o różnych pojemnościach skokowych. Produkowany był w wersjach trzy, cztero i pięciodrzwiowych. Był samochodem, który wyprzedzał swoją epokę, miał bardzo aerodynamiczną linię nadwozia, jak żaden inny pojazd w średniej klasie samochodów.Projekt i przygotowaniaRenault 19 był rezultatem programu rozwojowego nazwanego X53, którego zadaniem było stworzenie nowego samochodu skierowanego dla średniej klasy europejskiej "M1". Projekt rozpoczęto w październiku 1984 roku i już w lipcu 1985 zakończono projektowanie karoserii. Pięć miesięcy później zakończono projekt deski rozdzielczej. Do kwietnia 1986 pracowano nad projektem wnętrza i kiedy R-19 wszedł do produkcji w maju 1988 odbył więcej niż 7,5 milionów kilometrów testów sprawdzających technologię, wytrzymałość i niezawodność pojazdu. Projekt Renault 19 był dziełem ekipy Renault Design we współpracy z Giorgio Giugiaro, znanego włoskiego projektanta. Zamierzeniem było zaprojektowanie samochodu tak aerodynamicznego, jak to tylko możliwe w klasie samochodów kompaktowych. Rezultaty badań w tunelu aerodynamicznym udowodniły, że pojazd osiągnął opór aerodynamiczny 0,31 Cx. Aby dać przykład jak bardzo R-19 wyprzedził swoją epokę można powiedzieć, że BMW Seria 1 z roku 2004 posiada takie same parametry aerodynamiczne, pomimo że opracowano go dwadzieścia sześć lat później.ProdukcjaRenault 19 był produkowany w fabrykach Renault Douai i Maubeuge (Francja), Valladolid (Hiszpania) i Setubal (Portugalia). Produkowano go również w Ciudad de Cordoba (Argentyna).Zmiana wersjiJuż w 1992 roku wszedł na rynek Renault 19 Faza II. Zmiany dotyczyły dostosowania pojazdu do nowych wymagań, zmieniono odrobinę nadwozie. Różnice w nadwoziu dotyczyły bardziej zaokrąglonych błotników, maski, pasa przedniego, tylniego i poprawionej deski rozdzielczej. Niestety wersja 16V po tych zmianach straciła nieco wizualnej "agresywnosci".Wielkie przeobrażenieW roku 1995 zaprezentowano Renault Megane, jako następcę R-19, który do dzisiaj osiąga sukcesy sprzedaży jako samochód z nowymi pomysłami i nowoczesnymi rozwiązaniami.ModeleFaza ITR (1.2 cc, 55 KM)TR (1.4 cc, 60 KM)TS (1.4 cc, 80 KM)TD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)GTR (1.4 cc, 60 KM)GTS (1.4 cc, 80 KM)GTX (1.7 cc, 93 KM)GTD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)TSE (1.4 cc, 80 KM)TXE (1.7 cc, 92 KM)TXI (1.7 cc, 105 KM)TDE (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)TDX (Diesel, 1.9, 93 KM)16V (1.8 cc, 136 KM)Faza IIRL 1.2 (1.2 cc, 60 KM)RL 1.4 (1.4 cc, 60 KM)RL 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)RL 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)RN 1.4 (1.4 cc, 30 KM)RN 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)RN 1.8 (1.8 cc, 95 KM)RN 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)RN 1.7 (1.7 cc, 75KM)RN 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)RT 1.8 (1.8 cc, 95 KM)RT 1.8s (1.8 cc, 95 KM)RT 1.8i (1.8 cc, 107 KM)RT 1.7 (1.7 cc, 92 KM)RT 1.7 (1.7 cc, 75KM)RT 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)RT 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)16V (1.8 cc, 136 KM)
by Brzeszczot
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar kamil1706
0 0

Czym 19 różniła się od chamade ?

Odpowiedz
avatar cewka19
0 0

@kamil1706: chamade to sedan

Odpowiedz
Udostępnij