Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Co odpowiada za osiągi? Moc czy moment?

Mamy dwa samochody. Są to dwa egzemplarze tego samego modelu w wersji takiej, z jakiej wyjechały z fabryki. 100% seria, żadnych modyfikacji.Pytanie nr 1: Który będzie miał lepsze osiagi?A. Z silnikiem o mocy 125 KMB. Z silnikiem o mocy 180 KMPytanie nr 2: Który będzie miał lepsze osiągi?A. Z silnikiem generującym moment 310 NmB. Z silnikiem generującym moment 270 NmOdpowiedzi podam w komentarzu nieco później.Ze specjalnymi pozdrowieniami dla Derve i Yojimbo.
by polak
Dodaj nowy komentarz
avatar sysiek
5 5

ten co a większy moment, będzie szybciej startował, ale ten co ma więcej koni, osiągnie większą prędkość.. tak? ;)

Odpowiedz
avatar brojek_88
8 10

Dwa auta Passat b4 2.0 115KM i 166Nm benzyna (LPG) - mój Peugeot 306 2.0 HDI 90KM i 205Nm diesel - mojego brata Peugeot jest trochę lżejszy od mojego paszteta a mój brat jest dużo lżejszy ode mnie. Do 150 km/h jechały w miarę równo z lekką przewagą mojego paska wtedy ja wrzuciłem 4 bieg a u brata skończyła się skrzynia biegów. Do czego zmierzam. Otóż mierzenie samochodów wyłącznie tym który ma większą moc a który moment jest jak mierzenie kto jest lepszy w łóżku biorąc pod uwagę wyłącznie to kto ma większego fiuta. Zwyczajnie mija się z celem. Dobrze by było gdyby teraz Panie mające konto na naszej stronie trochę poparły drugą część mojej tezy :)

Odpowiedz
avatar Damiano
-1 1

Z większym momentem lepiej przyśpieszysz zaś mając więcej kucy osiągniesz większą prędkość maksymalną

Odpowiedz
avatar Derve
0 0

Kolega Yojimbo powiedział że to moment obrotowy jest ważniejszy dla osiągów samochodu zaś ty że moc a ja wspomniałem o tym, że istnieje coś takiego jak aerodynamika. Ale dobra, jak widzisz koledzy wyżej ci odpowiedzieli że obydwa te czynniki mają różne znaczenie dla osiągów samochodu.

Odpowiedz
avatar matiqq
2 2

Polak, o co Ci chodzi? Jeżeli oczekujesz odpowiedzi identycznej z tą, którą sobie wybrałeś to możesz poczekać... Sysyiek oraz Damiano naszkicowali odpowiedź ( z pominięciem wielu czynników jak masa i przełożenia) "lepsze osiągi" czyli co? 0-100 czy 100-v-max czy może czas okrążenia toru? Więcej momentu oznacza większy ciąg (najczęściej z dołu) a Więcej KM oznacza dłuższy ciąg (najczęściej wysoko).

Odpowiedz
avatar matiqq
7 7

Słuchaj, odbiegnę od tematu, Nie wiem ile masz lat ani kim jesteś, ale zaczynasz być upierdliwy i niemiły jak adamski6666. Opanuj się troszkę (ogólnie, inne komentarze twoje wcale nie lepsze niż ten). Przypadek 1. lepiej ruszy 125 konny mający 310Nm i będzie szybszy do prędkości ok. 20km/h ponieważ turbina u konkurencji załączy się dopiero po jakimś czasie. Przypadek 2. Porównujesz Benzynę z Dieslem... POWODZENIA!

Odpowiedz
avatar brojek_88
16 16

Najpierw porównujesz wolnossącą benzynę z turbobenzyną potem porównujesz turbodiesla z mocną turbobenzyną. Myślałem że ja jestem ignorantem ale właśnie pokazałeś jak wiele nauki przede mną. Czekam na Twoje następne wstawki tak dogłębnie tłumaczące technikę motoryzacyjną.

Odpowiedz
avatar brojek_88
4 4

Dalej nie kumasz swojego błędu. Porównując silniki o różnej charakterystyce nigdy jednoznacznie nie określisz który jest szybszy. Skoro tak się upierasz przy suchych pomiarach to sprawdź sobie przyśpieszenia do setki Passat b5 1.8 benzyna Vs Passat b5 1.9 TDI 115. Albo nie szukaj bo możesz się zgubić. Na papierze diesel z mniejszą mocą ale większym o wiele momentem obrotowym jest szybszy. Z dupy żeś wziął zestawienie tych dwóch samochodów.

Odpowiedz
avatar Derve
4 4

@polak Kierujesz się danymi bolidów F1? Twoje porównania nie mają sensu.

Odpowiedz
avatar Derve
1 1

Może trochę przesadziłem, ale przykładem samochodu o niezłych osiągach jest Honda Civic V z 1,6 VTi przy 160 KM/150 Nm do setki przyspiesza w 7 sekund z groszami. Problem w tym że jest bardzo lekka.

Odpowiedz
avatar Kokosowy
1 1

@polak: Aż się zarejestrowałem jak zobaczyłem tą mizerną próbę przekazania Twojej "kulawej" wiedzy innym użytkownikom tego, nadal, dobrego portalu. Próbujesz porównywać parametry silników o zupełnie innej zasadzie działania, pomijając w ogóle wszystkie zmienne wpływające na ich pracę. Baa, co więcej, ty jeszcze jesteś na tyle bezmyślny i przekonany o swojej "wiedzy" że zadajesz pytanie o osiągach aut posiadających dany silnik, które mogą różnić się, mimo tego samego modelu i marki, wieloma czynnikami. Żeby nie być gołosłownym: Seaty Leony, o którym wspomniałeś, w różnych wersjach silnikowym różnią się np: wielkością kół, ilością elementów aerodynamicznych, masą, przełożeniami skrzyni biegów i innych. Te wszystkie elementy wpływają na, jak to ogólnie nazwałeś, "osiągi samochodu". Zapewne człowiek tak wielkiej "wiedzy" jak ty na pewno wie że moc samochodu to nic innego jak wartość momentu obrotowego przy danej prędkości obrotowej silnika, pomnożony przez ilość obrotów na min a to wszystko podzielone przez stałą wartość, wynoszącą około 9500. Ta natomiast wynika z wartości liczby pi i ilości sekund na minutę - 60. (jak znajdę wzór to wkleję bo w tej chwili rozdrażnienia po prostu nie pamiętam). Ta teoria już sama w sobie jest na tyle "teoretyczna" że do osiągów auta ma tyle co jakość jajka do jajecznicy, którą z niego zrobisz. Natomiast jeśli chcesz brnąć w temat głębiej to zajrzyj do teorii Newtona. Ten facet stwierdził że przyspieszenie ciała, w Naszym przypadku samochodu ( bo chyba o tym myślałeś wspominając o osiągach) zależy od siły napędowej, która działa na dane auto, pomniejszonej o sumę oporów i podzieloną przez masę auta. Sama siła napędowa przyjmuje inną wartość w zależności od pewnej ilości czynników, abstrahując nawet od wykresu potwierdzającego charakterystykę danego silnika. Nawet jeśli założymy że auta są nowe, mają takie same parametry wymiany ciepła, chłodzenia układu dolotowego i sumę oporów wewnętrznych, to nadal największą zmienną jest zmiana samej siły napędowej, która głównie wynika z przełożeń przekładni. (pomijam już tutaj kwestię zmiany charakterystki doładowania wynikającej z zastosowanej turbosprezarki i układu wydechowego, bo widzę że staramy się porównywać tutaj doładowane silniki, bo jednak to wszystko nadal tworzy pewną siłę napędową w danej chwili). Do tego bardzo istotną kwestią jest ilość zmian przełożeń i ich szybkość. Każda zmiana biegu to strata przyspieszenia. Podsumowując: Twoje porównanie, nawet sprowadzające się do teorii, jest o "kant dupy potłuc" ponieważ w wieloczynnikowym równaniu chcesz wprowadzić tylko dwie wiadome. Wybaczalnym by było gdybyś w tym wszystkim miał trochę pokory i próbował swoją "wiedzę" zgłębić podejmując konstruktywną dyskusję a nie cwaniaczyć i przekonywać innych do swojej nieuzasadnionej tezy. Pozdrawiam elastycznych umysłowo! Andrzej

Odpowiedz
avatar Yojimbo
7 7

Panowie, próbowałem uświadomić już kolegę polaka, ale jest niereformowalny - wciąż porównuje benzynę z dieslem i wciąż nie kuma o czym pisałem we wcześniejszym temacie. Wg niego auto które ma 150 koni i 200 Nm jedzie dokładnie tak samo jak auto które ma 150 koni i 3000 Nm.

Odpowiedz
avatar Derve
0 0

Chyba 300 Nm ;)

Odpowiedz
avatar Yojimbo
3 3

Cytuję polaka z poprzedniego tematu: "@Yojimbo Wierz sobie w co chcesz - fakty są takie, że samochód o mocy 147 KM będzie zawsze wolniejszy od identycznego, który ma 150 KM. Nawet jeśli pierwszy będzie miał moment 100 Nm, a drugi 3000 Nm. Chcesz się sprzeczać? Trudno, nie udowodnisz, że jest inaczej." Polak nie potrafi zrozumieć, że auto które miałoby np stałe 130 koni od 2000rpm do 7000rpm będzie szybsze od auta które będzie miało 150 koni np od 3000 do 5000. Bo nie i tyle, dla niego diesel jest wolniejszy od benzyny nie dlatego że osiąga moc i pełen moment w niskośrednim zakresie obrotów i kończy "jechać" praktycznie przy 4500rpm, tylko dlatego że ma mniejszą moc. Osiągi to nie tylko same konie mechaniczne, wykres mówi wszystko na temat danego silnika, sama liczba koni mechanicznych nic nam nie powie bo nie wiadomo jaką charakterystykę ma silnik. I on tego nie rozumie bo widzi tylko KM i nic więcej i dalej będzie dawał idiotyczny przykład benzyny i diesla i będzie wmawiał człowiekowi że Nm się nie liczą. A na pytanie czemu między M52B28 a M50B25 jest taka różnia w osiągach mimo JEDNEGO konia mechanicznego różnicy to zamilkł. Troll i tyle.

Odpowiedz
avatar Derve
4 4

A najzabawniejsze jest to, że do waszej dyskusji dorzuciłem parę słów o aerodynamice a ten nagle z Dieslami wjeżdża, podejrzewam że po poprzedniej konwersacji nt. "Odpalania Diesli na mrozie" nie umiał znaleźć argumentów i dlatego nagle o nich walnął i próbował przekonać że jest inaczej. Niech żyje w swoim świecie gdzie Diesle 'palą jak smoki' a MOC decyduje o OSIĄGACH samochodu. A i tu masz więcej szczegółów: http://motokiller.pl/141259#comment_177961

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2014 o 10:31

avatar Yojimbo
0 0

Bo moc jest jednym z czynników, ale to nie jest jedyne co mówi nam czy silnik będzie miał dobre osiągi czy nie. No i on nie widzi nic poza tym, dodając do tego tą dziwną awersję do diesli i widoczny brak doświadczenia w strit rejsingu pisze to co pisze. Porównanie seata 1.8T do 1.9TDi mnie rozłożyło na łopatki. Ja tam nie bronię diesli bo nie przepadam za nimi, ale fakty są takie, że mało jest benzyn które są lepsze na miasto - właśnie dzięki niskoobrotowej charakterystyce diesel ma przewagę. Sam jeżdżę MR2 Turbo i tego typu auto nie jest najlepszym wyborem na zakorkowane miasto gdzie czasem trzeba z niskich obrotów wepchać się gdzieś.

Odpowiedz
avatar Derve
1 1

No cóż, ale zamilkł na dobre. Nie trzeba już tych bzdur czytać ;)

Odpowiedz
avatar PrzeeMOC
1 3

o kurde... ten wariat znowu swoje :D Dostałeś zdaje się przykłady na obalenie swojej teorii już w tamtym temacie (również ode mnie) i do żadnego konkretu się nie uargumentowałeś, a teraz jeszcze pieprzysz dalej głupoty? :D

Odpowiedz
Udostępnij