Innowacyjne rozwiązania - TURBOCOUMPOUND
Wyjątkowa konstrukcja tego rozwiązania jest oparta na konwencjonalnej turbosprężarce, oraz drugiej turbinie napędzanej przez gazy wydechowe, ale współpracującej z systemem przekładni poprzez układ sprzęgła hydrokinetycznego.Turbowspomaganie przekształca energię spalin w energię mechaniczną, przekazywaną na wał korbowy silnika. Gazy wydostające się z turbosprężarki są kierowane na wirnik turbowspomagania, a ich energia nadaje mu prędkość ponad 50 000 obr/min. Za pośrednictwem krótkiego wałka i przekładni, wirnik połączony jest ze sprzęgłem hydrokinetycznym, które to prędkość obrotową zamienia na siłę przyswajalną przez klasyczne przekładnie zębate, bo taka właśnie stanowi ostatnie ogniwo przemieniania energii spalin na moment obrotowy w tym patencie Scanii.
by
Adamigo
To ma sens, teoretycznie. Pytanie jak w praktyce się to sprawdzi.
OdpowiedzTaki układ stosowany był już w modelu 124, a konkretnie w tych o mocy 470KM , także wprowadzono go już kilkanaście lat temu. Umożliwia on osiągnięcie z 12 litrowej jednostki parametrów przybliżonych do tych, które osiąga jednostka 16-litrowa w Scani 164, tak więc tutaj nie ma co teoretyzować. Pozdrawiam.
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2014 o 0:06
Faktycznie poczytałem trochę i znalazłem, znaczy to nic więcej jak tylko sprawdzona dobra konstrukcja. Więcej takich wstawek :D
Odpowiedz