Nowy Ford Mustang (2015) – w końcu oficjalnie
Nowy Ford Mustang to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów tego roku. Po masie teaserów, spekulacji i przecieków dziś Ford oficjalnie przedstawił nową generację kultowego Mustanga.Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stylistyka auta nawiązuje do konceptu Evos z 2011 roku. Amerykanie zdecydowali się na połączenie klasycznych cech Mustanga z futurystycznym Evosem. Pojazd wyróżnia się charakterystyczną bryłą nadwozia odwołującą się do klasycznego fastbacka i zadziornym pasem przednim z nowoczesnymi reflektorami. Na masce są ciekawe przetłoczenia i otwory wentylacyjne, a z tyłu tradycyjne pionowe światła w nieco unowocześnionej formie.Klienci będą mogli wybierać spośród różnych wzorów felg aluminiowych w rozmiarze od 18 do 20 cali. Nowa generacja jest o 5 mm krótsza, o 38 mm szersza i o 35 mm niższa od obecnego modelu. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 107,1 cala, a więc 2720 mm.We wnętrzu bez większych zmian w stosunku do obecnej generacji. Oczywiście zestaw zegarów oraz konsolę centralną odświeżono, jednak wciąż z łatwością można poznać, że to amerykański samochód. Na konsoli centralnej króluje kolorowy wyświetlacz, pod którym znajduje się sporo przycisków. Klienci będą mieli do dyspozycji miedzy innymi następujące systemy: Intelligent Access, SYNC, MyFord Touch, Track Apps, MyColor oraz system audio Shaker Pro.Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pod maskę trafią następujące jednostki benzynowe:• 3,7-litrowy silnik w układzie V6 generujący co najmniej 304 KM i i 365 Nm momentu obrotowego;• 2,3-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik EcoBoost generujący ponad 309 KM i 406 Nm momentu obrotowego;• 5,0-litrowy silnik w układzie V8 generujący ponad 425 KM i 528 Nm momentu obrotowego.Niestety, Ford nie ujawnił jeszcze dokładnej mocy poszczególnych silników ani ich osiągów. Wiemy jednak, że napęd na tylną oś będzie przekazywany za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej z łopatkami przy kierownicy. Inżynierowie zdecydowali się na kolumny MacPhersona z przodu, a największą zmianą jest niezależne zawieszenie z tyłu. Klienci będą mieli również do wyboru 3 zestawy hamulców, a w najmocniejszej wersji za felgami znajdą się 15-calowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami.Ford zaprezentował również wersję z otwartym nadwoziem, która została wyposażona w wielowarstwowy, materiałowy dach.Nowa generacja Mustanga trafi do amerykańskich salonów w drugiej połowie roku 2014. Będzie ona dostępna globalnie. W Europie i na innych kontynentach ma się pojawić w roku 2015.Podobało się? komentujcie i głosujcie, a bd więcej. Pozdrawiam motokilerów ~AwesomeMuscule
by
AwesomeMuscule
Zdecydowanie wolę poprzednią generację, ta wersja jest strasznie "łagodna". Ale i tak Mustangi 1970< są najlepsze!
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 stycznia 2014 o 19:27
Nic sie wielkiego nie zmienilo. Ogolnie nie ma klimatu, wszystkie poprzednie mialy swoj urok, ten jakis nijaki :( Fajnie ze jest tez opcja z ecoboostem, ale stylistyka mnie nie pociaga.
Odpowiedzcóż za szkaradztwo. Któż Cię zbezcześcił stalowy rumaku
OdpowiedzWyglada jak lanos, jak bedzie sie dalo tanio przerobic na gaz to wroze mu kariere w polsce.
OdpowiedzBardzo chciałbym poznać profil psychologiczny człowieka który kupi Mustanga z silnikiem R4 :D
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 stycznia 2014 o 0:16
Według mnie najlepsze Mustangi to były te pierwsze i Shelby GT500 z ostatnich lat
OdpowiedzJestem ciekaw za ile sobie policzą to "CUDO" ;d
OdpowiedzPodoba mi się tył, ale przód jest koszmarny.
Odpowiedz