Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Alfa Romeo GT - jak to jest na prawdę?

Witam. Od długiego czasu planuję zakup auta.Myślałem nad Alfą. Każdy kogo pytam mówi, że jest to strata czasu i pieniędzy. Zatem kto posiada Alfę Romeo GT lub 147 z silnikiem diesla 1,9 JTD 150PS? Poradź i bądź szczery, proszę. Chodzi tu jedynie o awaryjność tych aut. To że są wyjątkowe i świetnie się prowadzą wiem.
by smokgda
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar bartek5
-2 2

Nie posiadam lecz mam styczność na co dzień:D Co do samego silnika lubią zapychać się zawory EGR tak większych problemów nie zauważyłem, choć wiadomo jak w każdym dieslu trzeba dokładnie sprawdzić stan przed zakupem czy przypadkiem coś nie pada( turbo, dwumas, wtryski) Co do zawieszenia, wiadomo zależy od użytkowania... uśredniając na zawiasie przednim powiedzmy trw zrobisz jakieś 60-80k km :P Najlepiej by było gdybyś pojechał oglądać z mechanikiem i podjechał na stację diagnostyczną żeby ocenić stan;] To tak tyle co mogę powiedzieć w miarę obiektywnie;]

Odpowiedz
avatar Majozen
0 0

Widzisz, Ty mu podałeś ogólnie wady i co trzeba sprawdzać przy zakupie diesel'a, a chodzi o konkretną odpowiedź dotyczącą Alfy 147 i GT 1.9 JTD 150 koni. Autor wyraźnie prosi o konkrety, a Ty mu uogólniasz, co raczej szczególnie nie pomaga.

Odpowiedz
avatar bartek5
0 0

Uogólniam bo nie widzę większych wad które by miał powyzszy silnik. Napisałem że zapychają się EGR-y i tyle nic więcej natrętnego nie zauważyłem:D Nic z osprzętu 1.9 szybko nie pada więc wymieniłem ogół we wszystkich. Może mam mu powiedzieć ile dokładnie przejedzie na danym zawieszeniu? Nie wiem jak jeździ to uogólniłem to co wiem:D

Odpowiedz
avatar smokgda
0 0

Podobno skrzynie są tragiczne?

Odpowiedz
avatar bartek5
0 0

Skrzynie.... o żadnej awari jeszce skrzyni nie słyszałem... no chyba że mówimy tutaj o tej przy 3.2 V6:D Tak to tylko odradzałbym selespeeda(nie wiem czy występował) ze względu na brak dobrych mechaników którzy to ogarną:D

Odpowiedz
avatar FXX
1 1

Majozen, ale jakie konkrety mają jeszcze być? Bartek podał najwrażliwsze elementy tego samochodu. Silniki 1.9JTD(m) to jedne z najlepszych Diesli na świecie z systemem CR, które wytrzymują naprawdę spore przebiegi. Problemy są czasami w osprzęcie, który nota bene zazwyczaj jest pochodzenia innego niż włoskie (najczęściej Bosch). W tym mamy właśnie zawór EGR, którego usunięcie programowe i mechaniczne to kwestia 200zł. Reszta o ile prawidłowo serwisowana nie sprawia kłopotów. Tragiczne skrzynie? Nie słyszałem, aby w GT z Dieslem cokolwiek działo się ze skrzyniami. Inaczej sprawa ma się z wersją 3.2 V6, gdzie niestety moc silnika daje jej mocno popalić i kończy się czasami jej zmieleniem. Warto do tej wersji założyć chociażby Q2. Główna bolączka tego modelu to zawieszenie - niestety, ale nasze drogi mocno mu nie służą i na tanich zamiennikach można pojeździć zazwyczaj z 20 tysięcy kilometrów i zaczynają się stuki, puki i skrzypienia (nie rzadko też wcześniej). Dlatego też, warto jednak wrzucać zazwyczaj 2-krotnie droższe TRW i mieć spokój.

Odpowiedz
avatar PeterGSE
1 1

Witaj. Też kusi mnie to autko lecz poluje na 3.2 V6. Wysłałem już zapytanie do mojego warsztatu o ceny zawieszenie hamulców i ogólną problematykę modelu. Tak wiec jak tylko coś będę wiedział mogę dać Ci znać. Silniki podobają nam sie różne ale buda ta sama:) tak wiec moze akurat sobie nawzajem pomożemy;)

Odpowiedz
avatar smokgda
0 0

Środek wygląda najlepiej. Na bawarii znalazłem model idealnie wyglądający z full alcantarą w środku. MISTRZ.

Odpowiedz
avatar FXX
0 0

Zawieszenie cenowo wypada podobnie jak w Audi A4 B5 czy Passacie B5. Hamulce będą droższe, bo wersja 3.2 posiada z przodu zaciski 4-ro tłoczkowe firmy Brembo. Co za tym idzie? Duża tarcza - 330mm i większe klocki. Na naprawdę dobrych częściach za 800zł wymienisz komplet hamulców z przodu.

Odpowiedz
avatar troll_car
0 2

Ktoś mądry kiedyś napisał, że nie ważna jest marka, model, czy nawet powszechna opinia o samochodzie, a to jak poprzedni właściciel o dany egzemplarz dbał. Niestety w naszym pięknym kraju, szansa na "ustrzelenie" naprawdę godnej sztuki jest porównywalna z trafieniem szóstki w totka.

Odpowiedz
avatar superkielon
1 1

Ojciec ma 1.9 jtd ale 115KM, do tej pory jedynie zawieszenie było robione ale to jak wszędzie jakieś gumy na wachaczach itp. Twarde zawieszenie, sprzęgło ciężko chodzi, kierownica też ciężko. Jak to Alfa na sportowo. Ale mi się przyjemnie tym autem śmiga. Jeden minus jaki zauważyłem w 147 to jak jadę w dłuższe trasy to lewej ręki nie mam gdzie oprzeć... tzw. zimny łokieć za wysoki a podparcie w drzwiach za nisko :/ :D haha szerokości!

Odpowiedz
Udostępnij