Aż się serce kraje jak ktoś tak katuje auto. To tak samo okrutne, jak znęcanie się nad zwierzątkami. Tak się nie robi...i do tego ten uśmiech na twarzy
Powiem wam tyle, że ten odcinek był nagrywany 7-8 lat temu więc wtedy kurs euro nie był taki wysoki jak teraz, i przede wszystkim mówimy tu o nowych oryginalnych częściach a nie ze szrotu mało używane czy regenerowane.
Na filmiku stwierdzono, że benzyna w dieslu zapala się prędzej, a nie jest to prawda. Starym samochodom z silnikiem diesla pokroju Golfa II, benzyna na pewno mniej szkodzi, niż diesel zalany do silnika benzynowego.
ON w benzyniaku blokuje filtr i wtryski, bo jest gęstszy niż benzyna.
Bena w diezlu powoduje zatarcie się tłoków- benzyna odtłuszcza. Tłoki stają też dlatego, że benzyna spala się w o wiele niższym ciśnieniu niż ON. Silniki benzynowe mają kompresję ok 9-10:1, a diesle 15-20:1. Nowsze silniki obu typów mają jeszcze większą kompresję, Ale Różnica "na korzyść" diesla jest jeszcze większa.
Przecierpiałbym, gdybym musiał to tłumaczyć na kwejku, albo wykopie. Ale na MOTOKILLERZE?
Po prostu lubię dużo wiedzieć i nie lubię wciskania ciemnoty w TV. Jak ktoś nie wierz niech poszuka liczby cetanowej benzyny i zastanowi się dlaczego w starych dieslach jako dolewkę przeciwko wytrącaniu parafiny zaleca się benzynę 95 oktanową, lub naftę, a nie wysoko oktanową benzynę. Dla ułatwienia dodam że liczba cetanowa i oktanowa dają się w przybliżeniu przeliczać z jednej wartości na drugą.
"Bena w diezlu powoduje zatarcie się tłoków- benzyna odtłuszcza."- Skoro według was tak szybko się zajmuje to jak zdąży odtłuścić coś przed spłonięciem?
" Silniki benzynowe mają kompresję ok 9-10:1, a diesle 15-20:1.Nowsze silniki obu typów mają jeszcze większą kompresję"- Stopień sprężania w dieslu powyżej 20 był chyba raczej spotykany kiedyś, w erze komór wstępnych i wirowych. Obecne stopień sprężania w dieslu to okolice 16:1, więc jakoś wzrostu nie widać ;)
Odpowiedz
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
2 stycznia 2014 o 14:32
Troszeczkę niedokładnie wytłumaczyłem - w dieslu benzyna nie tyle odtłuszcza, co nie smaruje. Zwłaszcza układu zasilania, co może prowadzić do uszkodzenia pompy wtryskowej i wtrysków.
Co do stopnia sprężania w dieslu, to przyłapałeś mnie na błędzie - Nowsze diesle mają mniejszy, dzięki zastosowaniu Common Rail. Napisałem trochę bez zastanowienia. Wyższe ciśnienie dotyczy oczywiście wtrysku, nie sprężania.
Przy nieświadomym operatorze i domieszce 30% niewłaściwego paliwa w starszym dieslu silnik dostanie paliwo jakie producenci dopuszczali na mrozy i raczej nie ucierpi. Silnik benzynowy za to "nabawi się" spalania stukowego i przy ostrzejszym potraktowaniu nie będzie czego naprawiać.
Nie wiem czy wiecie ale to są ceny oryginalnych części z serwisu w Niemczech to nie na się co dziwić że to takie drogie. I takie części wytrzymują 10 takich części jakie kupimy u nas w sklepie. A po2 przy niemieckich zarobkach to tak jak byśmy my za nasze 1600 brutto kupowali zamienniki
Nigdy nie widziałem żeby ktoś w napisie honca zrobił tyle błędów.
OdpowiedzJa do W124 zalałem zamiast diesla zalałem benzyny i wszystko przepalił tylko stracił troszkę mocy a nie silnik się zniszczył ;)
OdpowiedzTo jest Mercedes - Benz tego nie zajeździsz :)
OdpowiedzTo W124.....ON WSZYSTKO ZNIESIE !
OdpowiedzW125 można jeździć na oleju pozostałym po smażeniu frytek xD więc co się dziwisz :D
OdpowiedzA ten golf mógłbu jezdzić w Polsce ;)
OdpowiedzI pewnie jezdzi :D
OdpowiedzI jak zwykle poczciwy golf II wszystko wytzymał :D
OdpowiedzAż się serce kraje jak ktoś tak katuje auto. To tak samo okrutne, jak znęcanie się nad zwierzątkami. Tak się nie robi...i do tego ten uśmiech na twarzy
Odpowiedz300 euro za tłumik hahaha 300 euro to za takiego Golfa bym nie dał.
Odpowiedza ile za silnik!? ja moge im za 500 zł pogonić
OdpowiedzPowiem wam tyle, że ten odcinek był nagrywany 7-8 lat temu więc wtedy kurs euro nie był taki wysoki jak teraz, i przede wszystkim mówimy tu o nowych oryginalnych częściach a nie ze szrotu mało używane czy regenerowane.
Odpowiedzhihi wariaty mk2 i escorda zetec szkoda heh ale reni wcale ;))golf nawet na żepakowym pojedzie;))
OdpowiedzNa filmiku stwierdzono, że benzyna w dieslu zapala się prędzej, a nie jest to prawda. Starym samochodom z silnikiem diesla pokroju Golfa II, benzyna na pewno mniej szkodzi, niż diesel zalany do silnika benzynowego.
OdpowiedzSądząc po nicku jesteś specjalistą od paliw? :D
OdpowiedzON w benzyniaku blokuje filtr i wtryski, bo jest gęstszy niż benzyna. Bena w diezlu powoduje zatarcie się tłoków- benzyna odtłuszcza. Tłoki stają też dlatego, że benzyna spala się w o wiele niższym ciśnieniu niż ON. Silniki benzynowe mają kompresję ok 9-10:1, a diesle 15-20:1. Nowsze silniki obu typów mają jeszcze większą kompresję, Ale Różnica "na korzyść" diesla jest jeszcze większa. Przecierpiałbym, gdybym musiał to tłumaczyć na kwejku, albo wykopie. Ale na MOTOKILLERZE?
OdpowiedzPo prostu lubię dużo wiedzieć i nie lubię wciskania ciemnoty w TV. Jak ktoś nie wierz niech poszuka liczby cetanowej benzyny i zastanowi się dlaczego w starych dieslach jako dolewkę przeciwko wytrącaniu parafiny zaleca się benzynę 95 oktanową, lub naftę, a nie wysoko oktanową benzynę. Dla ułatwienia dodam że liczba cetanowa i oktanowa dają się w przybliżeniu przeliczać z jednej wartości na drugą. "Bena w diezlu powoduje zatarcie się tłoków- benzyna odtłuszcza."- Skoro według was tak szybko się zajmuje to jak zdąży odtłuścić coś przed spłonięciem? " Silniki benzynowe mają kompresję ok 9-10:1, a diesle 15-20:1.Nowsze silniki obu typów mają jeszcze większą kompresję"- Stopień sprężania w dieslu powyżej 20 był chyba raczej spotykany kiedyś, w erze komór wstępnych i wirowych. Obecne stopień sprężania w dieslu to okolice 16:1, więc jakoś wzrostu nie widać ;)
OdpowiedzZmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2014 o 14:32
Troszeczkę niedokładnie wytłumaczyłem - w dieslu benzyna nie tyle odtłuszcza, co nie smaruje. Zwłaszcza układu zasilania, co może prowadzić do uszkodzenia pompy wtryskowej i wtrysków. Co do stopnia sprężania w dieslu, to przyłapałeś mnie na błędzie - Nowsze diesle mają mniejszy, dzięki zastosowaniu Common Rail. Napisałem trochę bez zastanowienia. Wyższe ciśnienie dotyczy oczywiście wtrysku, nie sprężania.
OdpowiedzA udało się znaleźć liczbę cetanową benzyny? Szybciej dojdzie po wtrysku w silniku diesla do samozapłonu benzyny czy ON??? :)
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 stycznia 2014 o 7:51
Przy nieświadomym operatorze i domieszce 30% niewłaściwego paliwa w starszym dieslu silnik dostanie paliwo jakie producenci dopuszczali na mrozy i raczej nie ucierpi. Silnik benzynowy za to "nabawi się" spalania stukowego i przy ostrzejszym potraktowaniu nie będzie czego naprawiać.
Odpowiedzhaha, 400 euro za szczęki, cylinderki i płyn hamulcowy :D
OdpowiedzNie wiem czy wiecie ale to są ceny oryginalnych części z serwisu w Niemczech to nie na się co dziwić że to takie drogie. I takie części wytrzymują 10 takich części jakie kupimy u nas w sklepie. A po2 przy niemieckich zarobkach to tak jak byśmy my za nasze 1600 brutto kupowali zamienniki
Odpowiedzszkoda mi trochę tego golfa :/
Odpowiedzon był już tak zgnity ze nie było im go żal
OdpowiedzWYKŁADZINA HAMULCOWA, SERIO?
OdpowiedzZwykłe przejęzyczenie w tłumaczeniu. :) Ewidentnie było słychać jak został użyty rzeczownik auskleidung
Odpowiedza bałam się, że podczas jazdy wbiję wsteczny, na szczęście to nie takie łatwe :D
Odpowiedzjestem ciekaw kto wyciaga kluczyk podczas jazdy
Odpowiedz