Od pewnego czasu w moim blasterze słychać stukanie. Dźwięk dochodzi jakby z dolnej części cylindra. Piszcie co to może być. Tu macie nagranie http://www.youtube.com/watch?v=kAAyUKTlUu8
Kiedy ostatnio robiłeś jakiś remont? To może być wiele rzeczy od padniętych łożysk na wale, w skrzyni itp, przez łożysko igiełkowe, pierścienie aż po jakąś pierdołę typu poluzowana jakaś śruba i się tłucze ;)
Weź pod uwagę, że to dwusuw i jakby nie patrzeć to mniej więcej raz na rok trzeba zrobić remont, lub chociaż doglądnąć spraw w silniku. Najprościej będzie sprawdzić luz na wale, złap za wał i ruszaj góra dół, jak wyczujesz luz no to łożyska do wymiany, a jak już wymiana łożysk na wale, to powinno się wymienić łożyska na całym silniku. dobrze by było też zdjąć cylinder i trzymając za tłok ruszać góra dół, i tak samo wybadać czy są jakieś luzy, jeśli są to albo korba do wymiany, albo łożysko igiełkowe. Luz na boki na korbowodzie musi być także tym się nie przejmuj. I jak już będziesz miał zdjętą górę to należy sprawdzić pierścienie, czy luz na zamkach nie jest już zbyt wielki. To może być wiele rzeczy, ciężko tak na odległość wybadać ;)
Kiedy ostatnio robiłeś jakiś remont? To może być wiele rzeczy od padniętych łożysk na wale, w skrzyni itp, przez łożysko igiełkowe, pierścienie aż po jakąś pierdołę typu poluzowana jakaś śruba i się tłucze ;)
Odpowiedzostatni raz czyli rok temu był naprawiany silnik
OdpowiedzWeź pod uwagę, że to dwusuw i jakby nie patrzeć to mniej więcej raz na rok trzeba zrobić remont, lub chociaż doglądnąć spraw w silniku. Najprościej będzie sprawdzić luz na wale, złap za wał i ruszaj góra dół, jak wyczujesz luz no to łożyska do wymiany, a jak już wymiana łożysk na wale, to powinno się wymienić łożyska na całym silniku. dobrze by było też zdjąć cylinder i trzymając za tłok ruszać góra dół, i tak samo wybadać czy są jakieś luzy, jeśli są to albo korba do wymiany, albo łożysko igiełkowe. Luz na boki na korbowodzie musi być także tym się nie przejmuj. I jak już będziesz miał zdjętą górę to należy sprawdzić pierścienie, czy luz na zamkach nie jest już zbyt wielki. To może być wiele rzeczy, ciężko tak na odległość wybadać ;)
Odpowiedzdzięki za pomoc
Odpowiedzproblem rozwiązany stukało w tłumiku coś
Odpowiedz