Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Moskwicz 402.

Moskwicz 402 - rosyjski samochód osobowy produkowany przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MZMA - Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1956 – 1958.Łącznie wyprodukowano 87 658 sztuk pojazdu wraz z odmianami. Moskwicz 402 zastąpił na taśmach produkcyjnych poprzednią, wywodzącą się z przedwojennego Opla Kadetta rodzinę samochodów 400 i 401, w 1956 roku. Samochód otrzymał bardziej nowoczesną od poprzednika karoserię z przestronnym, komfortowym wnętrzem i oddzielną przestrzenią bagażową w nadwoziu typu sedan. Głównym mankamentem pojazdu był odziedziczony od poprzednika dolnozaworowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1220 cm³ i mocy 35 KM. Była to technicznie przestarzała konstrukcja, mająca początek swej historii jeszcze w latach 30. XX w. Po dwóch latach produkcji nowy Moskwicz doczekał się zmodyfikowanej jednostki napędowej - górnozaworowego silnika o pojemności 1360 cm³ rozwijającego 45 KM. Pojazd z tym silnikiem otrzymał oznaczenie Moskwicz 407 i zastąpił model 402.Nadwozie: samonośne, stalowe, 4-drzwiowe, 4-miejscoweDługość/szerokość/wysokość: 4055 / 1540 / 1560 mmRozstaw osi: 2370 mmRozstaw kół: 1220 mmSzerokość tylnej kanapy: 1185 mm[3]Masa własna: 980 kgMasa całkowita: 1280 kg[3]Prześwit pod osiami: 200 mm[4]Pojemność bagażnika: 340 dm³Pojemność zbiornika paliwa: 35 dm³[3]Silnik: M-402 - gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu, napędzający koła tylnePojemność skokowa: 1220 cm³Średnica cylindra x skok tłoka: 72 x 75 mm[3]Moc maksymalna: 35 KM przy 4200 obr/minStopień sprężania: 7[3]Maksymalny moment obrotowy: 7,2 kgf m przy 2400 obr/min[3] (70,6 Nm)Gaźnik:Skrzynia przekładniowa mechaniczna 3-biegowa, częściowo zsynchronizowane, z dźwignią przy kierownicyZawieszenie przednie: niezależne, poprzeczne wahacze resorowane sprężynami, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania, stabilizator poprzeczny[3]Zawieszenie tylne: zależne, sztywna oś na podłużnych resorach półeliptycznych, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działaniaHamulce przednie i tylne bębnowe, hydrauliczne; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne[3]Ogumienie o wymiarach 5,60-15"Prędkość maksymalna: 105 km/hZużycie paliwa: ok. 9 l/100 kmPrzyspieszenie 0-80 km/h: 28,5 s
by wolfpiotr
Dodaj nowy komentarz
Udostępnij