180SX 200SX 240SX
Ponieważ nikt wcześniej czegoś takiego nie wrzucił postanowiłem wytłumaczyć różnicę dla niewtajemniczonych180SX - Model wypuszczony w Japonii w 1989r. Miał być bratnim modelem Silvia S13 wyposażany w 3 silniki CA18DET (1.8L 170km turbo), SR20DE (2.0L 138km N/A) i SR20DET (2.0L 200km turbo). Zarówno CA18DET jak i SR20DET posiadały tą samą turbosprężarkę Garrett GT25. Występował także model Sileighty był to 180SX z przodem od Silvia S13.200SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Europie pod nazwą 200SX był wyposażany tylko i wyłącznie w jeden Silnik CA18DET moc niezmieniona w porównaniu do japońskiej wersji (170km). Cały osprzęt silnika też był taki sam jak w wersji Japońskiej.240SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Stanach Zjednoczonych pod nazwą 240SX wyposażany był (i tu największa odmienność spośród wersji Japońskiej i Europejskiej) KA24E (2.4L 140km N/A) tylko przez 2 lata 1989 i 1990. Później był montowany KA24DE (2.4L 155km N/A). Jak to już bywa w USA pojemność musiała być większa ze względu na ich uwielbienie do paliwożernych samochodów.Myślę, że wyjaśniłem podstawowe różnice, jeśli czegoś zapomniałem napiszcie w komentarzach. Nie będę opisywał o szczegółach każdego z silników, układu napędowego, zawieszenia, przyspieszenia czy przekładania silnika ze Skyline bo nie o to mi chodziło (nie opisuje w artykule następnej generacji S14 choć różnice są podobne jak w przypadku tej gen.)
by
thestig9465
nareszcie ktoś to logicznie wytłumaczył, zawsze zastanawiałem się dlaczego jak oglądałem na YT filmiki to były różne nazwy tego modelu
Odpowiedzzasadniczo jestem na tej stronie pierwszy raz (link od kumpla) ale postanowiłem założyć konto i skomentować. 180sx - Silnik CA18DET produkował 176KM i różnił się nieznacznie budową od wersji europejskiej, posiadał 8 kanałów ssących, z czego 4 miały osobne przepustnice sterowane podciśnieniem. Miało to powodować lepsze osiągi na niższych obrotach i lepszy przeciąg na wysokich obrotach... 180sx był produkowany 4 lata dłużej niż jego europejski i amerykański odmieniec. w 1996r przeszedł drugi lift - dostał dokładki progów i zderzaka tylnego, a przedni zderzak został zmieniony. Wersja SR20DET była wyposażona w Garretta T28, CA miało T25 200sx - dokładnie 169KM i 224Nm, 4 kanały dolotowe, reszta bez zmian. Jak i pozostali bracia przeszedł facelifting w 1991 roku (na zdjęciu wyżej jest 240sx po lifcie). nieliczne modele 180 i 200sx miały seryjnie szperę (wiskotyczna 25%) a jeszcze bardziej nieliczne skrętną oś tylną, tzw HICAS 240sx - prawie bezbłędnie, KA24DE miał dokładnie 156KM. z różnic wizualnych - wyposażony w obrysówki boczne i brak bocznych kierunkowskazów. Dodatkowo w klapie trzeci stop. Zdarzały się wersje bez orginalnie montowanego spojlera na klapie tylnej i bez wycieraczki tylnej szyby (same zalety, bo pod spojlerem w 200sx na 100% jest rdza) Pozycyjne przednie zespolone z kierunkowskazem (jak na zdjęciu, jednolity pomarańczowy klosz). Wersja 240sx jako jedyna potrafiła wyjść z ręcznie sterowanymi lusterkami i szybami. Ale jako jedyna też potrafiła mieć elektrycznie zapinane pasy bezpieczeństwa. A silnik KA24 był montowany tylko dla tego, że amerykańskie przepisy były bardzo... dziwne... i ubezpieczenia auta z turbo potrafiło przekroczyć jego wartość. Lata produkcji, tak jak 200sx 89-94 z liftem w 1991 roku. Propos paliwożerności. KA24DE jest dużo bardziej ekonomiczny w mieście (i niestety wolniejszy) od CA18DET, o SR się nie wypowiadam, bo osobiście nie testowałem ;) Energicznie traktowane KA pali w granicach 12-13L benzyny, gdzie CA przy tym samym stylu jazdy łykało dobre 15. Co więcej KA udało mi się zejść poniżej 10L/100km w mieście, a CA jakoś nie chciało tego zrobić. W trasie jednak na odwrót... CA 6-7L, KA 7-8 do wożenia dupy KA wystarcza w zupełności, jednak CA daje więcej frajdy i prościej się go modyfikuje. RS13= CA 180SX PS13=SR Silvia RPS13=SR 180SX HS13=KA(E) 240 coupe RHS13=KA(E) 240 hatch MS13=KA(DE) 240 coupe RMS13=KA(DE) 240 hatch albo jak kto woli, po literce: R = fastback body P = SR engine H = KA24E engine M = KA24DE engine K = HICAS/HICAS-II/Super-HICAS option. S = Silvia pozdrawiam, m0rr1s, szczęśliwy posiadacz dwóch RMS13 i dawniej jednego RS13 ;)
OdpowiedzZmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 września 2012 o 4:08
jeszcze mi się przypomniało, 200sx różnił się od pozostałych prostokątnym wpustem w zderzaku tylnym na tablicę rejestracyjną. W przypadku pozostałych trzeba w urzędzie nadmienić, że chcemy rejestrację dwurzędową, tzw 'kwadrata'.
OdpowiedzWarto też nadmienić że HICAS montowali w samochodach sportowych dla lepszej przyczepności, a nie po to, żeby pomagać przy parkowaniu tym mniej rozgarniętym użytkownikom.
OdpowiedzPonieważ hicas nie działa w ten sam sposób jak 4WS
Odpowiedz