Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

180SX 200SX 240SX

Ponieważ nikt wcześniej czegoś takiego nie wrzucił postanowiłem wytłumaczyć różnicę dla niewtajemniczonych180SX - Model wypuszczony w Japonii w 1989r. Miał być bratnim modelem Silvia S13 wyposażany w 3 silniki CA18DET (1.8L 170km turbo), SR20DE (2.0L 138km N/A) i SR20DET (2.0L 200km turbo). Zarówno CA18DET jak i SR20DET posiadały tą samą turbosprężarkę Garrett GT25. Występował także model Sileighty był to 180SX z przodem od Silvia S13.200SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Europie pod nazwą 200SX był wyposażany tylko i wyłącznie w jeden Silnik CA18DET moc niezmieniona w porównaniu do japońskiej wersji (170km). Cały osprzęt silnika też był taki sam jak w wersji Japońskiej.240SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Stanach Zjednoczonych pod nazwą 240SX wyposażany był (i tu największa odmienność spośród wersji Japońskiej i Europejskiej) KA24E (2.4L 140km N/A) tylko przez 2 lata 1989 i 1990. Później był montowany KA24DE (2.4L 155km N/A). Jak to już bywa w USA pojemność musiała być większa ze względu na ich uwielbienie do paliwożernych samochodów.Myślę, że wyjaśniłem podstawowe różnice, jeśli czegoś zapomniałem napiszcie w komentarzach. Nie będę opisywał o szczegółach każdego z silników, układu napędowego, zawieszenia, przyspieszenia czy przekładania silnika ze Skyline bo nie o to mi chodziło (nie opisuje w artykule następnej generacji S14 choć różnice są podobne jak w przypadku tej gen.)
by thestig9465
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar kondziaaa12
1 1

nareszcie ktoś to logicznie wytłumaczył, zawsze zastanawiałem się dlaczego jak oglądałem na YT filmiki to były różne nazwy tego modelu

Odpowiedz
avatar m0rr1s
0 0

zasadniczo jestem na tej stronie pierwszy raz (link od kumpla) ale postanowiłem założyć konto i skomentować. 180sx - Silnik CA18DET produkował 176KM i różnił się nieznacznie budową od wersji europejskiej, posiadał 8 kanałów ssących, z czego 4 miały osobne przepustnice sterowane podciśnieniem. Miało to powodować lepsze osiągi na niższych obrotach i lepszy przeciąg na wysokich obrotach... 180sx był produkowany 4 lata dłużej niż jego europejski i amerykański odmieniec. w 1996r przeszedł drugi lift - dostał dokładki progów i zderzaka tylnego, a przedni zderzak został zmieniony. Wersja SR20DET była wyposażona w Garretta T28, CA miało T25 200sx - dokładnie 169KM i 224Nm, 4 kanały dolotowe, reszta bez zmian. Jak i pozostali bracia przeszedł facelifting w 1991 roku (na zdjęciu wyżej jest 240sx po lifcie). nieliczne modele 180 i 200sx miały seryjnie szperę (wiskotyczna 25%) a jeszcze bardziej nieliczne skrętną oś tylną, tzw HICAS 240sx - prawie bezbłędnie, KA24DE miał dokładnie 156KM. z różnic wizualnych - wyposażony w obrysówki boczne i brak bocznych kierunkowskazów. Dodatkowo w klapie trzeci stop. Zdarzały się wersje bez orginalnie montowanego spojlera na klapie tylnej i bez wycieraczki tylnej szyby (same zalety, bo pod spojlerem w 200sx na 100% jest rdza) Pozycyjne przednie zespolone z kierunkowskazem (jak na zdjęciu, jednolity pomarańczowy klosz). Wersja 240sx jako jedyna potrafiła wyjść z ręcznie sterowanymi lusterkami i szybami. Ale jako jedyna też potrafiła mieć elektrycznie zapinane pasy bezpieczeństwa. A silnik KA24 był montowany tylko dla tego, że amerykańskie przepisy były bardzo... dziwne... i ubezpieczenia auta z turbo potrafiło przekroczyć jego wartość. Lata produkcji, tak jak 200sx 89-94 z liftem w 1991 roku. Propos paliwożerności. KA24DE jest dużo bardziej ekonomiczny w mieście (i niestety wolniejszy) od CA18DET, o SR się nie wypowiadam, bo osobiście nie testowałem ;) Energicznie traktowane KA pali w granicach 12-13L benzyny, gdzie CA przy tym samym stylu jazdy łykało dobre 15. Co więcej KA udało mi się zejść poniżej 10L/100km w mieście, a CA jakoś nie chciało tego zrobić. W trasie jednak na odwrót... CA 6-7L, KA 7-8 do wożenia dupy KA wystarcza w zupełności, jednak CA daje więcej frajdy i prościej się go modyfikuje. RS13= CA 180SX PS13=SR Silvia RPS13=SR 180SX HS13=KA(E) 240 coupe RHS13=KA(E) 240 hatch MS13=KA(DE) 240 coupe RMS13=KA(DE) 240 hatch albo jak kto woli, po literce: R = fastback body P = SR engine H = KA24E engine M = KA24DE engine K = HICAS/HICAS-II/Super-HICAS option. S = Silvia pozdrawiam, m0rr1s, szczęśliwy posiadacz dwóch RMS13 i dawniej jednego RS13 ;)

Odpowiedz

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 września 2012 o 4:08

avatar m0rr1s
0 0

jeszcze mi się przypomniało, 200sx różnił się od pozostałych prostokątnym wpustem w zderzaku tylnym na tablicę rejestracyjną. W przypadku pozostałych trzeba w urzędzie nadmienić, że chcemy rejestrację dwurzędową, tzw 'kwadrata'.

Odpowiedz
avatar JDMFanatic93
0 0

Warto też nadmienić że HICAS montowali w samochodach sportowych dla lepszej przyczepności, a nie po to, żeby pomagać przy parkowaniu tym mniej rozgarniętym użytkownikom.

Odpowiedz
avatar thestig9465
0 0

Ponieważ hicas nie działa w ten sam sposób jak 4WS

Odpowiedz
Udostępnij