Silnik legenda, chyba najpopularniejszy na świecie, najbardziej podatny na mody... Chociaż to stara konstrukcja spokojnie może dorównać nowym silnikom...
Czego chcieć więcej , DOHC (2 wałki) , rzędowa 6 , rozmiarowo mniejszy niż R8.
I najważniejsze nie jest po "dowsizingu" , stąd ta trwałość
ps.
Kiedyś byłem w salonie VW ,później jazda testowa , jedziemy Passatem TDI i tak zapytałem z ciekawości o dobrze znany silnik 1.8t 5V 160KM , Pan powiedział , że nie ma już ich a ich miejsce zajął 1.4 tsi o takiej samej mocy. Zapytałem go o trwałość , mówił że taka sama jak w poprzedniku. Kolejne pytanie "Jak długo jest ta jednostka w użytku?" a on mi mówi ze 1 rok.
Gratulacje z takim myśleniem , o trwałości 1.4tsi możecie poczytać choćby na magazynauto.pl
Ten cały downsizing jest tylko po to by wyciągać hajs od użytkowników. Przykład? Nowy silnik Mazdy 2.0 Skyactive-G czyli wolnossący silnik benzynowy, 120KM pali mniej od nowego "silnika roku" 1.0 Turbo EcoBoost o mocy 125KM produkcji Forda.
Jeśli chodzi o TSI to też dostał nagrodę silnika roku a jak jest z jego awaryjnością (szczególnie rozrządu) wszyscy zainteresowani tematem wiedzą.
Nie dajcie się nabrać hasłom reklamowym głoszącym, że 1.4 turbo 170KM spali 6 litrów na setkę i będzie równie wytrzymały co silnik 2.5 o podobnej mocy.
PRZEJRZYJCIE NA OCZY, NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ W SZCZEGÓLNOŚCI NIEMCOM!
Czego chcieć więcej , DOHC (2 wałki) , rzędowa 6 , rozmiarowo mniejszy niż R8. I najważniejsze nie jest po "dowsizingu" , stąd ta trwałość ps. Kiedyś byłem w salonie VW ,później jazda testowa , jedziemy Passatem TDI i tak zapytałem z ciekawości o dobrze znany silnik 1.8t 5V 160KM , Pan powiedział , że nie ma już ich a ich miejsce zajął 1.4 tsi o takiej samej mocy. Zapytałem go o trwałość , mówił że taka sama jak w poprzedniku. Kolejne pytanie "Jak długo jest ta jednostka w użytku?" a on mi mówi ze 1 rok. Gratulacje z takim myśleniem , o trwałości 1.4tsi możecie poczytać choćby na magazynauto.pl
OdpowiedzTen cały downsizing jest tylko po to by wyciągać hajs od użytkowników. Przykład? Nowy silnik Mazdy 2.0 Skyactive-G czyli wolnossący silnik benzynowy, 120KM pali mniej od nowego "silnika roku" 1.0 Turbo EcoBoost o mocy 125KM produkcji Forda. Jeśli chodzi o TSI to też dostał nagrodę silnika roku a jak jest z jego awaryjnością (szczególnie rozrządu) wszyscy zainteresowani tematem wiedzą. Nie dajcie się nabrać hasłom reklamowym głoszącym, że 1.4 turbo 170KM spali 6 litrów na setkę i będzie równie wytrzymały co silnik 2.5 o podobnej mocy. PRZEJRZYJCIE NA OCZY, NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ W SZCZEGÓLNOŚCI NIEMCOM!
Odpowiedz