Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Turbosprężarka okrętowa

by Alano650
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Kiler
1 1

Na statkach, w silnikach napędu głównego, stosuje się turbodoładowanie stałociśnieniowe w przeciwieństwie do pulsacyjnego w samochodach. T. stałociśnieniowe polega na tym, że turbosprężarka tłoczy powietrze nie bezpośrednio do cylindrów, a do specjalnego zbiornika, w którym utrzymywane jest w miarę stałe ciśnienie, i dopiero z tego zbiornika, zaworami sterowanymi automatyką powietrze doładowujące trafia do cylindrów w miarę zapotrzebowania. Rozwiązanie to pozwala utrzymać stałe ciśnienie doładowania, tak ważne w silniku wolnoobrotowym.

Odpowiedz
avatar Alano650
0 0

Twoja wiedza czy podałeś regułkę z internetu ?

Odpowiedz
avatar Kiler
0 0

Studiowałem na Akademii Morskiej w Gdyni eksploatację siłowni okrętowych, potem pracowałem w Stoczni Gdynia, coś tam o statkach wiem;)

Odpowiedz

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lipca 2012 o 16:57

avatar Alano650
0 0

Cieszę się. Idę w podobnym kierunku co Ty lecz narazie jestem na poziomie technikum morskiego ;)

Odpowiedz
avatar kondziaaa12
0 0

ciekawe ile takie turbo RPM wykręca :D

Odpowiedz
avatar Alano650
0 0

A tego to nie mam zielonego pojęcia. Trzeba by dorwać się do jakieś dokumentacji technicznej ;)

Odpowiedz
avatar Kiler
0 0

Niewiele, najwyżej kilkadziesiąt tys. obr/min, pewnie nie więcej niż 30-40 tys. Dla porównania, turbosprężarka B4A stosowana w Jelczach osiąga do 60 tys. obr/min., a KKK KP35 stosowana na przykład w silnikach Renault 1,5 dCi oraz w 1,3 CDTI Fiata, bez problemu osiągnie 200 tys. obr/min.

Odpowiedz
avatar Borek
0 0

A teraz weź do wstaw na Malucha ! ;D

Odpowiedz
avatar ciechoo
0 0

Do malucha nie da rady, ale w Rosji do Golfa by wstawili;)

Odpowiedz
Udostępnij