Na statkach, w silnikach napędu głównego, stosuje się turbodoładowanie stałociśnieniowe w przeciwieństwie do pulsacyjnego w samochodach. T. stałociśnieniowe polega na tym, że turbosprężarka tłoczy powietrze nie bezpośrednio do cylindrów, a do specjalnego zbiornika, w którym utrzymywane jest w miarę stałe ciśnienie, i dopiero z tego zbiornika, zaworami sterowanymi automatyką powietrze doładowujące trafia do cylindrów w miarę zapotrzebowania. Rozwiązanie to pozwala utrzymać stałe ciśnienie doładowania, tak ważne w silniku wolnoobrotowym.
Niewiele, najwyżej kilkadziesiąt tys. obr/min, pewnie nie więcej niż 30-40 tys. Dla porównania, turbosprężarka B4A stosowana w Jelczach osiąga do 60 tys. obr/min., a KKK KP35 stosowana na przykład w silnikach Renault 1,5 dCi oraz w 1,3 CDTI Fiata, bez problemu osiągnie 200 tys. obr/min.
Na statkach, w silnikach napędu głównego, stosuje się turbodoładowanie stałociśnieniowe w przeciwieństwie do pulsacyjnego w samochodach. T. stałociśnieniowe polega na tym, że turbosprężarka tłoczy powietrze nie bezpośrednio do cylindrów, a do specjalnego zbiornika, w którym utrzymywane jest w miarę stałe ciśnienie, i dopiero z tego zbiornika, zaworami sterowanymi automatyką powietrze doładowujące trafia do cylindrów w miarę zapotrzebowania. Rozwiązanie to pozwala utrzymać stałe ciśnienie doładowania, tak ważne w silniku wolnoobrotowym.
OdpowiedzTwoja wiedza czy podałeś regułkę z internetu ?
OdpowiedzStudiowałem na Akademii Morskiej w Gdyni eksploatację siłowni okrętowych, potem pracowałem w Stoczni Gdynia, coś tam o statkach wiem;)
OdpowiedzZmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lipca 2012 o 16:57
Cieszę się. Idę w podobnym kierunku co Ty lecz narazie jestem na poziomie technikum morskiego ;)
Odpowiedzciekawe ile takie turbo RPM wykręca :D
OdpowiedzA tego to nie mam zielonego pojęcia. Trzeba by dorwać się do jakieś dokumentacji technicznej ;)
OdpowiedzNiewiele, najwyżej kilkadziesiąt tys. obr/min, pewnie nie więcej niż 30-40 tys. Dla porównania, turbosprężarka B4A stosowana w Jelczach osiąga do 60 tys. obr/min., a KKK KP35 stosowana na przykład w silnikach Renault 1,5 dCi oraz w 1,3 CDTI Fiata, bez problemu osiągnie 200 tys. obr/min.
OdpowiedzA teraz weź do wstaw na Malucha ! ;D
OdpowiedzDo malucha nie da rady, ale w Rosji do Golfa by wstawili;)
Odpowiedz