poprostu ludzie nie dorosli do disla naszych czasów uwazaja ze to stary klekot z przed 20 lat a tu niestety prawda jest inna silniki disla niewiele odbiegaja moca od benzyniaków a moment obrotowy jaki generują zabija niejedna benzynę przy spalaniu 2-3 krotnie nizszym i co z tego ze małolat kupi 4.2 benzyne jak mu tata nie da na paliwo to wyjedzie tylko raz w miesiacu zatankowac i tyle . TDI POWER !!!!!!!!!!
Byłem tego samego zdania aż do czasu kiedy przejechałem się Fiatem Punto II z silnikiem 1.9 JTD, moc ledwie 80 KM ale prawie 200 nm przy masie 900 kg mogło zawstydzić nie jedno VR6 czy VTEC'a. A już 2.4 JTD montowane w małych alfach bije wszystko. Nie wspominając już o dźwięku turbiny przy przyśpieszaniu ;) Ale i tak na jakiś czas pozostanę przy benzynie bo tyle lat jeździłem dieslami że mi juz się obrzydły.
No doobra, ale nie porównuj VAGowych pompowtrysków czy nawet jeszcze starszej pompy sekcyjnej z Common Rail'em.
Duże ciśnienie wtrysku(w najnowszych CR do 2000 bar), nawet do 7 wtrysków paliwa podczas jednego suwu i inne zalety wpływają pozytywnie na kulturę pracy silnika oraz jego moc i moment, który w dieslach zawsze dominował.
Ludzie kupują diesla dla oszczędności. Taka prawda. Bo pali mniej.
Kiedyś ogólnie były lepsze auta, jeśli chodzi o silniki. Nie patrzono na ekologię, robiono wszystko z pasji. Teraz kasa, kasa. Najbardziej denerwują auta o małych pojemnościach z turbinami. BO EKOLOGIA...
Tak samo jak kupują benzyniaki i montują LPG, bo taniej, taniej niż Diesel.
Kolego, kiedy nie patrzono na kasę? Koncerny samochodowe nigdy nie były instytucjami charytatywnymi, tylko przedsiębiorstwami. A głównym celem przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysków...
Bo benzynowe silniki są tańsze w utrzymaniu. A w takim dieslu jak wtryski padną to 2 tys., turbo ponad 1,tys itd..
Benzyna ma lepszy dźwięk jak się turbinkę wsadzi + przelot. Benzyna nie kopci na czarno z tylu jak się da w palnik.
Kwestia co kto lubi. mam w Passacie B6 2.0 140 KM CR i jezdzi się nim genialnie. Jak juz wczesniej wspomniano, ludzie kupuja duże benzyniaki i montuja LPG. po co ? jezeli stac Cie na samochód z duzym silnikiem, to powinno Cie tez stac na jego GODNE utrzymanie. a nie jak niejegnokrotnie widac na stacjach paliw, przyjezdza taki "Mietek", 5 litrowa S-klasa i mowi "do pełna" stojąc przy dystrybutorze LPG ;/ to bez sesnu.
Bo udają bogaczy, których stać na silnik benzynowy o pojemności 3.0 + który spala ponad 20 litrów i dla nich to jest nic, rozumiesz?
Odpowiedzpoprostu ludzie nie dorosli do disla naszych czasów uwazaja ze to stary klekot z przed 20 lat a tu niestety prawda jest inna silniki disla niewiele odbiegaja moca od benzyniaków a moment obrotowy jaki generują zabija niejedna benzynę przy spalaniu 2-3 krotnie nizszym i co z tego ze małolat kupi 4.2 benzyne jak mu tata nie da na paliwo to wyjedzie tylko raz w miesiacu zatankowac i tyle . TDI POWER !!!!!!!!!!
OdpowiedzByłem tego samego zdania aż do czasu kiedy przejechałem się Fiatem Punto II z silnikiem 1.9 JTD, moc ledwie 80 KM ale prawie 200 nm przy masie 900 kg mogło zawstydzić nie jedno VR6 czy VTEC'a. A już 2.4 JTD montowane w małych alfach bije wszystko. Nie wspominając już o dźwięku turbiny przy przyśpieszaniu ;) Ale i tak na jakiś czas pozostanę przy benzynie bo tyle lat jeździłem dieslami że mi juz się obrzydły.
OdpowiedzNo doobra, ale nie porównuj VAGowych pompowtrysków czy nawet jeszcze starszej pompy sekcyjnej z Common Rail'em. Duże ciśnienie wtrysku(w najnowszych CR do 2000 bar), nawet do 7 wtrysków paliwa podczas jednego suwu i inne zalety wpływają pozytywnie na kulturę pracy silnika oraz jego moc i moment, który w dieslach zawsze dominował.
Odpowiedzteż mam diesla TDI górą
OdpowiedzI znowu będzie wojna :D
Odpowiedzbo mnie nie stać na tdi quattro :<
OdpowiedzLudzie kupują diesla dla oszczędności. Taka prawda. Bo pali mniej. Kiedyś ogólnie były lepsze auta, jeśli chodzi o silniki. Nie patrzono na ekologię, robiono wszystko z pasji. Teraz kasa, kasa. Najbardziej denerwują auta o małych pojemnościach z turbinami. BO EKOLOGIA...
OdpowiedzTak samo jak kupują benzyniaki i montują LPG, bo taniej, taniej niż Diesel. Kolego, kiedy nie patrzono na kasę? Koncerny samochodowe nigdy nie były instytucjami charytatywnymi, tylko przedsiębiorstwami. A głównym celem przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysków...
OdpowiedzBo benzynowe silniki są tańsze w utrzymaniu. A w takim dieslu jak wtryski padną to 2 tys., turbo ponad 1,tys itd.. Benzyna ma lepszy dźwięk jak się turbinkę wsadzi + przelot. Benzyna nie kopci na czarno z tylu jak się da w palnik.
OdpowiedzJa kocham gdy wciskasz pedal gazu i czarna chmura za toba :)
OdpowiedzKwestia co kto lubi. mam w Passacie B6 2.0 140 KM CR i jezdzi się nim genialnie. Jak juz wczesniej wspomniano, ludzie kupuja duże benzyniaki i montuja LPG. po co ? jezeli stac Cie na samochód z duzym silnikiem, to powinno Cie tez stac na jego GODNE utrzymanie. a nie jak niejegnokrotnie widac na stacjach paliw, przyjezdza taki "Mietek", 5 litrowa S-klasa i mowi "do pełna" stojąc przy dystrybutorze LPG ;/ to bez sesnu.
Odpowiedz