Sama idea mi się bardzo podoba. Fajnie , że w polskich garażach powstają takie cacka. W sumie rozumiem Ciebie dlaczego tdi na początek i mam nadzieję , że w przyszłości zrobisz swap na V . ;)
Pozdrawiam , Jakub
Tak się czepię... ale rejestracji typu sam nie ma od pół roku? Weszły nowe przepisy i musisz robić homologacje na dany pojazd (brak dopuszczenia jednostkowego) i przykładowo obowiązuje norma emisji euro5 ... Co jest dość- nierealne. Zostaje nam już tylko przerabiać to co istnieje...
http://www.prawo.egospodarka.pl/akty-prawne/dziennik-ustaw/2013/000/408
Sam chciałem w tym roku się zabrać za taką robotę (leży mi 3,0v6 busso) ale nie spełni wymogów rozporządzenia które weszło i odpuściłem. Szukam więc jakiegoś biorcy z tylnym napędem nie-niemieckiego pochodzenia.
P.S. Projektowi będę kibicował- a jeśli zarejestrujesz... napisz jak.
rejestracja SAM jest dalej mozliwa
samochody nie musza spelniac norm euro5 jezeli uklad wydechowy jest taki sam jak w samochodzie "dawcy" czyli Katalizator i tłumik
na stacji diagnostycznej robisz przeglad i dostajesz homologacje na karoserie kosz około 3 tys :( ale bolid mozna zarejestrowac
Wiem ze z zarejestrowaniem nie bedzie kolorowo ale jestem dobrej mysli... Wiecie co przekonaliscie mnie, jesli wpadnie mi w rece jakas niedroga furmanka z v8 to odrazu robie przeszczep, dzieki za wsparcie Panowie troche motywacji sie przyda pozdrawiam
ale projekcik elegancki :D i nie pakuj diesla. Minimum v6 a tu możesz wybierać dowoli bo są dość tanie auta np. chrysler voyager,lebaron 3.0 i im podobne. W taki aucie bulgot najważniejszy a co jeszcze do rejestracji to możesz sprawdzić jak wyglada sprawa z rejestracja auta "SAM" w niemczech itp. i późniejszym przerejestrowaniu w pl.
Gdzieś wyczytałem że w holandii bardzo fajne są procedury rejestracji więc jeśli masz rodzinę tam to możesz się dowiedzieć. Z której dokładnie części Polski jesteś?
jak juz wspomniałem bedę szukał jakigos wozu z V8 i odrazu robie przeszczep:) caly projekt ogolnie mial byc oszczedny dlatego tu jest tdi, łatwo i tanio zwiekszyć moc wydusił bym 180km i w budzie około 500kg to była by rakieta... ale przemyslalem sprawe, faktycznie jak juz sie robi takie cos to V8 jest jak najbardziej na miejscu wiec przeszczep bedzie
Super projekt, wiem jaka to satysfakcja dla budującego.Sam zbudowałem buggy. Wszyscy mówią o v6 lub v8 silniki fajne,ale lekko zmodyfikowany TDI też ma moc. Obyś ukończył budowę i zarejestrował, a to jak już mówiono nie jest to takie proste:)
Pomysł super, ale wydaje mi się, że takie auto powinno brzmieć jak rasowy amerykaniec, a nie jak niemieckie V8. Co jak co, ale to charakterystyczne bulbulbulbul jest inne w niemieckich i amerykańskich silnikach.
Owszem i nie ma co się tutaj sprzeczać tylko znowu dorwanie V z US w dobrym stanie a następnie ewentualne naprawianie takiego V może nieco bardziej pobić po kieszeni jak V z EU
Widać że tutaj jest dopiero zaczątek prac ale już dość rozbudowany, może wyjdzie że się czepiam na tym stadium ale chyba te koła przednie powinny być zamienione miejscami w sensie bieżnik powinien iść ostrą część w stronę poruszania się do przodu a nie odwrotnie, jeśli się mylę to przepraszam :)
Wyrywaj szybko V z Vagów i lecisz dalej ^^
Kto jest dawca serca?
OdpowiedzWyglada mi na 1.9 TDi VAG.
Odpowiedztak to jest 1.9 tdi, powinno byc jakies v8 moze kiedys bedzie o ile wyjade tym z garażu :)
OdpowiedzBude masz czy jeszcze nie?
Odpowiedzdopiero projektuje w 3D
Odpowiedza jak z rejestracją takich wynalazków? popieram projekt
Odpowiedzrejestrujesz to jako samochod SAM musi przejsc badanie techniczne i idziesz to urzedu komunikacji
OdpowiedzNie wiem, czy wiesz, ale od 22.06.2013 jest to bardzo utrudnione o ile nie niemożliwe. http://powiat.bedzin.pl/aktualnosci/559-zmiana-przepisow-w-zakresie-rejestracji-pojazdow-dot-pojazdow-marki-sam Poczytaj sobie ;)
Odpowiedzpoco sie pocisz i tak ttego niezarejestrjesz
Odpowiedzciekawe dlaczego, rejestracja jako sam i tyle, tylko że jest trochę zabawy przy przeglądzie
OdpowiedzMOże sie poci dla przyjemności tworzenia, i zabawy?
OdpowiedzJak skończysz wrzuć fotki ;) pomysł zajebisty :)
OdpowiedzBardzo fajny projekt. Wrzuć jeszcze pod maskę zamiast 1.9 TDi V8 z Audi, albo BMW, bo te silniki są stosunkowo tanie.
Odpowiedzsuper sprawa , popieram cie w 100%!
OdpowiedzSama idea mi się bardzo podoba. Fajnie , że w polskich garażach powstają takie cacka. W sumie rozumiem Ciebie dlaczego tdi na początek i mam nadzieję , że w przyszłości zrobisz swap na V . ;) Pozdrawiam , Jakub
OdpowiedzTak się czepię... ale rejestracji typu sam nie ma od pół roku? Weszły nowe przepisy i musisz robić homologacje na dany pojazd (brak dopuszczenia jednostkowego) i przykładowo obowiązuje norma emisji euro5 ... Co jest dość- nierealne. Zostaje nam już tylko przerabiać to co istnieje... http://www.prawo.egospodarka.pl/akty-prawne/dziennik-ustaw/2013/000/408 Sam chciałem w tym roku się zabrać za taką robotę (leży mi 3,0v6 busso) ale nie spełni wymogów rozporządzenia które weszło i odpuściłem. Szukam więc jakiegoś biorcy z tylnym napędem nie-niemieckiego pochodzenia. P.S. Projektowi będę kibicował- a jeśli zarejestrujesz... napisz jak.
Odpowiedzrejestracja SAM jest dalej mozliwa samochody nie musza spelniac norm euro5 jezeli uklad wydechowy jest taki sam jak w samochodzie "dawcy" czyli Katalizator i tłumik na stacji diagnostycznej robisz przeglad i dostajesz homologacje na karoserie kosz około 3 tys :( ale bolid mozna zarejestrowac
OdpowiedzWiem ze z zarejestrowaniem nie bedzie kolorowo ale jestem dobrej mysli... Wiecie co przekonaliscie mnie, jesli wpadnie mi w rece jakas niedroga furmanka z v8 to odrazu robie przeszczep, dzieki za wsparcie Panowie troche motywacji sie przyda pozdrawiam
OdpowiedzWiesz, że od czerwca nie można rejestrować samochodu typu "SAM".
Odpowiedzale projekcik elegancki :D i nie pakuj diesla. Minimum v6 a tu możesz wybierać dowoli bo są dość tanie auta np. chrysler voyager,lebaron 3.0 i im podobne. W taki aucie bulgot najważniejszy a co jeszcze do rejestracji to możesz sprawdzić jak wyglada sprawa z rejestracja auta "SAM" w niemczech itp. i późniejszym przerejestrowaniu w pl.
OdpowiedzDo niemiec mam 5km mysle ze bedzie ok :) nawet jesli rejestracja okaze sie niemozliwa to i tak satysfakcja gwarantowana
OdpowiedzGdzieś wyczytałem że w holandii bardzo fajne są procedury rejestracji więc jeśli masz rodzinę tam to możesz się dowiedzieć. Z której dokładnie części Polski jesteś?
Odpowiedzjedyny błąd to robienie ramy pod silnik tdi... wrzucaj jakieś r6 z bmw albo ja inni mówią v8 :)
Odpowiedzpolecam silniki z audi V8, 4.2 nie wiem, ale 3.6 bardzo żywotne, i części tanie w miare ;)
Odpowiedz4.2, koniecznie 310 lub 340/360KM z audi a8/s8 d2 lub 4.4 m62b44 lub s62b50 5.0 z e38/39/m5 e39
Odpowiedzjak juz wspomniałem bedę szukał jakigos wozu z V8 i odrazu robie przeszczep:) caly projekt ogolnie mial byc oszczedny dlatego tu jest tdi, łatwo i tanio zwiekszyć moc wydusił bym 180km i w budzie około 500kg to była by rakieta... ale przemyslalem sprawe, faktycznie jak juz sie robi takie cos to V8 jest jak najbardziej na miejscu wiec przeszczep bedzie
Odpowiedzhah, u mnie w pokoju wisi plakaty z tym wyzej :) Powodzenia! :)
OdpowiedzSuper projekt, wiem jaka to satysfakcja dla budującego.Sam zbudowałem buggy. Wszyscy mówią o v6 lub v8 silniki fajne,ale lekko zmodyfikowany TDI też ma moc. Obyś ukończył budowę i zarejestrował, a to jak już mówiono nie jest to takie proste:)
Odpowiedzja miałem Oryginalnego VW Buggy z malutkim boxer'em i dawał radę :)
Odpowiedztu nie chodzi o moc bo itak jej nigdy w 100% nie wykorzystasz ale o samą zasade i dźwięk :P
OdpowiedzBardzo mi się podoba ten projekt :) Wstawiaj fotki z postępów w pracach bo pewnie nie tylko ja jestem ciekaw :D Powodzenia i pozdrawiam ;)
Odpowiedzpowodzenia życzę i dokończenia projektu z jakimś męskim sercem niech się uda bo wiele takich projektów ginie a szkoda
Odpowiedzsuper ! ;) pozdrawiam i czekam na dalsze zobrazowanie pracy ;)
OdpowiedzPomysł super, ale wydaje mi się, że takie auto powinno brzmieć jak rasowy amerykaniec, a nie jak niemieckie V8. Co jak co, ale to charakterystyczne bulbulbulbul jest inne w niemieckich i amerykańskich silnikach.
OdpowiedzOwszem i nie ma co się tutaj sprzeczać tylko znowu dorwanie V z US w dobrym stanie a następnie ewentualne naprawianie takiego V może nieco bardziej pobić po kieszeni jak V z EU
OdpowiedzA kół nie masz przypadkiem odwrotnie założonych?
OdpowiedzWidać że tutaj jest dopiero zaczątek prac ale już dość rozbudowany, może wyjdzie że się czepiam na tym stadium ale chyba te koła przednie powinny być zamienione miejscami w sensie bieżnik powinien iść ostrą część w stronę poruszania się do przodu a nie odwrotnie, jeśli się mylę to przepraszam :) Wyrywaj szybko V z Vagów i lecisz dalej ^^
Odpowiedzwiem ze odwrotnie ale przecież to jeszcze nie lata :) szukam jakiegos dobrego taniego wozu na przeszczep i myśle o omedze 3.0
OdpowiedzAle to aż w oczy razi :P
OdpowiedzNo zapowiada się ciekawie, ja również życzę powodzenia w pracach i czekam na dalsze efekty. Pozdrawiam :)
Odpowiedzz jaką skrzynią połączyłeś ten silnik?? i czy trzeba było jakoś ja dopasowac na mocowania??
Odpowiedz