Wolałbym żeby ogarnęli DW, DK i DP :) Jazda po autostradzie jest nudna. I tak jak już chłopaki wspomnieli mamy 2 pasmowe autostrady - tzn. fragmenty autostrad.
To jest propozycja zmiany przepisów? Bo jeśli tak, to gratuluję komuś poronionego pomysłu.
1. W PL nie ma na autostradach minimalnej dozwolonej prędkości
2. Różne max predkości na różnych pasach? Niemożliwe
3. A jak wyobrażacie sobie wyprzedzanie ciężarówki jadącej 90 km/h przez auto, wyciągające 110 km/h? Górą?
Po pierwsze zdawałem prawko 2 lata temu i masz odpowiedzi .
Ad. 1
Mylisz się o ile pamiętam było to coś w okolicach ~100/130 Km/h nie pamiętam dokładnie . Więc czas się dokształcić kolego .
Ad. 2
Niby czemu ? Każdy wybiera pas według mocy swojego silnika a przy wyprzedzaniu i tak każdy jeden kierowca nagina przepisy i depnie więcej .
Przykładowo teren nie zabudowany max prędkość to 90 Km/h . Kierowca jadący przed tobą jedzie ~80/85 Km/h chcesz go wyprzedzić bo masz zachciankę aby jechać 90 km/h no to raczej nie będziesz go wyprzedzać z prędkością tych 90 km/h tylko dajesz więcej do pieca aby jak najszybciej skończyć manewr wyprzedzania i się oddalić od wyprzedzonego i dalej jedziesz tymi 90 km/h . Bardzo proste to jest do zrealizowania wystarczy pomyśleć .
Ad 3 .
No przepraszam kto się takim wolnym samochodem pcha na autostradę ? Z resztą samochody z 2 wojny światowej taki v-max osiągały takich samochodów do ogólnego użytku raczej już nie ma a jeśli są to nikt o zdrowych zmysłach takim samochodem nie wjedzie na autostradę. Z resztą nawet kaszlaki i ciężarówki szybciej jadą a motorynką raczej na autostradę się nikt nie pcha O.o .
@Bradomfast
Ad. 1
Kolego ty się mylisz. Czas się dokształcić.
Prawo o ruchu drogowym Art 2.3
autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie
dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które
na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie
ciągnięcia przyczep;
Ad. 2 Nie widzę żadnego powodu aby ograniczać prędkość na prawym i środkowym pasie. Przykładowo, jedzie ktoś lewym pasem 260, a tu przed nim ktoś się wlecze 200. I teraz ten jadący 200 na godzinę nie zjedzie na środkowy pas bo przekroczy prędkość.
Ad 3. Prędkość minimalna na lewym pasie 120 jest nie do zaakceptowania. Przykładem jest autobus, którego prędkość maksymalna jest ograniczona do 100 km/h, który chce wyprzedzać TIRy jadące 85 - 90 km/h. Innym przykładem może być osoba, która legalnie jedzie sobie prawym pasem 40 km/h. I nikt kto jedzie wolniej niż 120 nie może jej wyprzedzić?
Podsumowanie:
Obrazek wymyśliła osoba, która chciałaby usprawnić ruch, a tak na prawdę jeśli ludzie stosowali się do takich przepisów w 100 % ruch by się znacznie spowolnił, bo osoba chcąca jechać szybko musiałaby jechać lewym pasem 160 km/h. Dodatkowo w Polsce nie mamy prawie w ogóle autostrad z trzema pasami.
Z tym punktem pierwszym może i masz rację .
W drugim punkcie nic nie pisałem o ograniczaniu prędkości .
W trzecim punkcie od kiedy autobusy jeżdżą po autostradach zły przykład ponieważ tam nie ma przystanków autobusowych gdyż ruch pieszych jest tam zabroniony . A tak po za tym trzeba pamiętać iż ciągle pasy ruchu nie są zajmowane przez inne pojazdy i zawsze znajdzie się chwila aby się wepchnąć na inny pas i wyprzedzić :) .
Każdy kierowca nagina przepisy ;p .
Bradomfast, autokary od zawsze jeżdżą po autostradzie, tiry tak samo, często jest sytuacja że tir wyprzedza tira pomijając już ile to trwa, ciągle pas ruchu nie jest zajmowany jednak z obrazka wynika że i tak nie mógł by wjechać na ten pas ponieważ tyle nie wyciągnie, znając życie na 3 pasie bedzie zapierd..ać policja i przy okazji wlepi mandacik za wolną jazdę, i zaskoczę cię, przystanków tam rzeczywiście nie ma :D
Płytkie myślenie świeżego kierowcy... Tyle mam Ci do powiedzenia, nie wspominając o tym jak szufladkujesz samochody, więc może i właścicieli? Co? Jakbym miał jakiegoś starego poloneza, który słabo jedzie i jest przedpotopową konstrukcją to Twoim zdaniem nie mogę wjechać na "autostradę"? Nie bądź śmieszny...
Szczerze macie rację ten pomysł jest poroniony .
Weź rozwiń tę myśl bo nie rozumiem
"szufladkujesz samochody, więc może i właścicieli? Co?"
Jak ja szufladkuję co chodzi ?
Po pierwsze, określasz jaki samochód ma jechać jakim pasem, po drugie
"Ad 3 .
No przepraszam kto się takim wolnym samochodem pcha na autostradę ? Z resztą samochody z 2 wojny światowej taki v-max osiągały takich samochodów do ogólnego użytku raczej już nie ma a jeśli są to nikt o zdrowych zmysłach takim samochodem nie wjedzie na autostradę. Z resztą nawet kaszlaki i ciężarówki szybciej jadą a motorynką raczej na autostradę się nikt nie pcha O.o "
Pamiętaj, że nie każdy samochód z "2 wojny światowej" czy z okresu po musi być starym gratem
Nie podoba mi się ten pomysł bo jest za duża różnica prędkośći. By było dużo ostrych hamowań bo osoba która zmieniła pas nie zdążyła wystarczająco przyspieszyć, szczególnie na 3° pasie, na którym by się jechało ponad 200km/h. By było więcej wypadków i karamboli. Może gdyby różnica prędkośći by była mniejsza (nie wiem...np. na 3°pasie na max 180km/h) to by był dobry pomysł.
Moim zdaniem, wystarczy edukować kierowców i użytkowników pojazdów, żeby jeździć prawym pasem i patrzeć w lusterka. Nie można narzucić ludziom stosu przepisów regulujących zachowanie na drodze w każdej możliwej sytuacji.
Jeśli na prawym jedzie kilka tirów w dużych odległościach od siebie, to jedź lewym pasem i nie wracaj na prawy. Ale jak zobaczysz w lusterku kogoś kto gna za tobą, to zjedź mu na chwilę na prawy pas. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, a on nie będzie musiał hamować, to od razu możesz wrócić na lewy i wyprzedzić kolejnego TIRa
Ja bym proponował znieść ograniczenie prędkości na autostradzie i każdy zadowolony, z tym że trzeba by wpoić niektórym uczestnikom ruchu drogowego, aby nie przyp*erdalali 200km/h jeśli nie umieją jechać bezpiecznie z tą prędkością.
Ejjjjjjjjjjjjjjjj zapomniałeś, że pas 3 powinien być remontowany, a 2 zamknięty w celu przemieszczania się pojazdów budowy, zaś na 1 musi być ograniczenie do 70 km/h. Welcome to the Poland. Niestety tak to często w Polsce bywa, a o tym, że u nas 3 pasowe autostrady to u nas legendy to już nie wspomnę (widzę inni mnie uprzedzili).
odcinek od wrocławia do bolesławca nie ma pasa awaryjnego czyli jest brane jako droga szybkiego ruchu i obowiązuje tam tylko 110 a pola tam mają od zaje***a i nie ma problem uzeby zrobić jeszcze nawet 2 pasy !!
A ja jestem za tym żeby nauczyć kultury i myślenia na polskich drogach! I umiejętne korzystanie z lusterek szczegolnie na drogach szybkiego ruchu. I wtedy nawet bez ograniczeń bedzie bezpiecznie ale moje niedoczekanie :) W Polsce zawsze będą kierowcy lepsi i lepsiejsi!
Pozdrawiam i apeluje o kulture i wyrozumialość na drogach!
Często na środkowym są ''liderzy'' 50-70 i za to powinien być mandat. Tak jak w UE, gdzie nawet w TV o tym mówią: ''Zawsze skrajnym prawym pasem, jeżeli tylko jest wolny'' Jedziesz szybciej, jedziesz środkiem, nie odpowiada ci to tempo, jedziesz lewym, wolny lewy, zjeżdżasz. Prosty przekaz i każdy się stosuje.
W Polsce autostrady mają 2 pasy...
OdpowiedzRazem z awaryjnym.
OdpowiedzRazem z remontowanymi.
OdpowiedzWolałbym żeby ogarnęli DW, DK i DP :) Jazda po autostradzie jest nudna. I tak jak już chłopaki wspomnieli mamy 2 pasmowe autostrady - tzn. fragmenty autostrad.
OdpowiedzTo jest propozycja zmiany przepisów? Bo jeśli tak, to gratuluję komuś poronionego pomysłu. 1. W PL nie ma na autostradach minimalnej dozwolonej prędkości 2. Różne max predkości na różnych pasach? Niemożliwe 3. A jak wyobrażacie sobie wyprzedzanie ciężarówki jadącej 90 km/h przez auto, wyciągające 110 km/h? Górą?
OdpowiedzPo pierwsze zdawałem prawko 2 lata temu i masz odpowiedzi . Ad. 1 Mylisz się o ile pamiętam było to coś w okolicach ~100/130 Km/h nie pamiętam dokładnie . Więc czas się dokształcić kolego . Ad. 2 Niby czemu ? Każdy wybiera pas według mocy swojego silnika a przy wyprzedzaniu i tak każdy jeden kierowca nagina przepisy i depnie więcej . Przykładowo teren nie zabudowany max prędkość to 90 Km/h . Kierowca jadący przed tobą jedzie ~80/85 Km/h chcesz go wyprzedzić bo masz zachciankę aby jechać 90 km/h no to raczej nie będziesz go wyprzedzać z prędkością tych 90 km/h tylko dajesz więcej do pieca aby jak najszybciej skończyć manewr wyprzedzania i się oddalić od wyprzedzonego i dalej jedziesz tymi 90 km/h . Bardzo proste to jest do zrealizowania wystarczy pomyśleć . Ad 3 . No przepraszam kto się takim wolnym samochodem pcha na autostradę ? Z resztą samochody z 2 wojny światowej taki v-max osiągały takich samochodów do ogólnego użytku raczej już nie ma a jeśli są to nikt o zdrowych zmysłach takim samochodem nie wjedzie na autostradę. Z resztą nawet kaszlaki i ciężarówki szybciej jadą a motorynką raczej na autostradę się nikt nie pcha O.o .
Odpowiedz@Bradomfast Ad. 1 Kolego ty się mylisz. Czas się dokształcić. Prawo o ruchu drogowym Art 2.3 autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep; Ad. 2 Nie widzę żadnego powodu aby ograniczać prędkość na prawym i środkowym pasie. Przykładowo, jedzie ktoś lewym pasem 260, a tu przed nim ktoś się wlecze 200. I teraz ten jadący 200 na godzinę nie zjedzie na środkowy pas bo przekroczy prędkość. Ad 3. Prędkość minimalna na lewym pasie 120 jest nie do zaakceptowania. Przykładem jest autobus, którego prędkość maksymalna jest ograniczona do 100 km/h, który chce wyprzedzać TIRy jadące 85 - 90 km/h. Innym przykładem może być osoba, która legalnie jedzie sobie prawym pasem 40 km/h. I nikt kto jedzie wolniej niż 120 nie może jej wyprzedzić? Podsumowanie: Obrazek wymyśliła osoba, która chciałaby usprawnić ruch, a tak na prawdę jeśli ludzie stosowali się do takich przepisów w 100 % ruch by się znacznie spowolnił, bo osoba chcąca jechać szybko musiałaby jechać lewym pasem 160 km/h. Dodatkowo w Polsce nie mamy prawie w ogóle autostrad z trzema pasami.
OdpowiedzZ tym punktem pierwszym może i masz rację . W drugim punkcie nic nie pisałem o ograniczaniu prędkości . W trzecim punkcie od kiedy autobusy jeżdżą po autostradach zły przykład ponieważ tam nie ma przystanków autobusowych gdyż ruch pieszych jest tam zabroniony . A tak po za tym trzeba pamiętać iż ciągle pasy ruchu nie są zajmowane przez inne pojazdy i zawsze znajdzie się chwila aby się wepchnąć na inny pas i wyprzedzić :) . Każdy kierowca nagina przepisy ;p .
OdpowiedzBradmofast , nie chodzi o autobusy miejskie tylko międzynarodowe np.
OdpowiedzBradomfast, autokary od zawsze jeżdżą po autostradzie, tiry tak samo, często jest sytuacja że tir wyprzedza tira pomijając już ile to trwa, ciągle pas ruchu nie jest zajmowany jednak z obrazka wynika że i tak nie mógł by wjechać na ten pas ponieważ tyle nie wyciągnie, znając życie na 3 pasie bedzie zapierd..ać policja i przy okazji wlepi mandacik za wolną jazdę, i zaskoczę cię, przystanków tam rzeczywiście nie ma :D
OdpowiedzPłytkie myślenie świeżego kierowcy... Tyle mam Ci do powiedzenia, nie wspominając o tym jak szufladkujesz samochody, więc może i właścicieli? Co? Jakbym miał jakiegoś starego poloneza, który słabo jedzie i jest przedpotopową konstrukcją to Twoim zdaniem nie mogę wjechać na "autostradę"? Nie bądź śmieszny...
OdpowiedzOczywiście słowa tyczą się Bradomfast.
OdpowiedzSzczerze macie rację ten pomysł jest poroniony . Weź rozwiń tę myśl bo nie rozumiem "szufladkujesz samochody, więc może i właścicieli? Co?" Jak ja szufladkuję co chodzi ?
OdpowiedzPo pierwsze, określasz jaki samochód ma jechać jakim pasem, po drugie "Ad 3 . No przepraszam kto się takim wolnym samochodem pcha na autostradę ? Z resztą samochody z 2 wojny światowej taki v-max osiągały takich samochodów do ogólnego użytku raczej już nie ma a jeśli są to nikt o zdrowych zmysłach takim samochodem nie wjedzie na autostradę. Z resztą nawet kaszlaki i ciężarówki szybciej jadą a motorynką raczej na autostradę się nikt nie pcha O.o " Pamiętaj, że nie każdy samochód z "2 wojny światowej" czy z okresu po musi być starym gratem
OdpowiedzMi bardziej chodził o ich osiągi a nie stań utrzymania . Są to piękne samochody ale nie nadają się do szybszej jazdy na dłuższym dystansie .
OdpowiedzJeszcze byś się zdziwił ;P
OdpowiedzJak w polsce nie ma ani jednej autostrady o.O
Odpowiedzno właśnie bo dwupasmowa A4 na autostradę nie wygląda...
OdpowiedzNie podoba mi się ten pomysł bo jest za duża różnica prędkośći. By było dużo ostrych hamowań bo osoba która zmieniła pas nie zdążyła wystarczająco przyspieszyć, szczególnie na 3° pasie, na którym by się jechało ponad 200km/h. By było więcej wypadków i karamboli. Może gdyby różnica prędkośći by była mniejsza (nie wiem...np. na 3°pasie na max 180km/h) to by był dobry pomysł.
OdpowiedzMoim zdaniem, wystarczy edukować kierowców i użytkowników pojazdów, żeby jeździć prawym pasem i patrzeć w lusterka. Nie można narzucić ludziom stosu przepisów regulujących zachowanie na drodze w każdej możliwej sytuacji. Jeśli na prawym jedzie kilka tirów w dużych odległościach od siebie, to jedź lewym pasem i nie wracaj na prawy. Ale jak zobaczysz w lusterku kogoś kto gna za tobą, to zjedź mu na chwilę na prawy pas. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, a on nie będzie musiał hamować, to od razu możesz wrócić na lewy i wyprzedzić kolejnego TIRa
OdpowiedzJa bym proponował znieść ograniczenie prędkości na autostradzie i każdy zadowolony, z tym że trzeba by wpoić niektórym uczestnikom ruchu drogowego, aby nie przyp*erdalali 200km/h jeśli nie umieją jechać bezpiecznie z tą prędkością.
Odpowiedzgdzie tu mozna dac do tego turbo mega czarną dziurę
OdpowiedzEjjjjjjjjjjjjjjjj zapomniałeś, że pas 3 powinien być remontowany, a 2 zamknięty w celu przemieszczania się pojazdów budowy, zaś na 1 musi być ograniczenie do 70 km/h. Welcome to the Poland. Niestety tak to często w Polsce bywa, a o tym, że u nas 3 pasowe autostrady to u nas legendy to już nie wspomnę (widzę inni mnie uprzedzili).
OdpowiedzMoże najpierw zróbmy sieć 3 pasmowych autostrad z pasem awaryjnym, potem o prędkościach porozmawiajmy...
Odpowiedzodcinek od wrocławia do bolesławca nie ma pasa awaryjnego czyli jest brane jako droga szybkiego ruchu i obowiązuje tam tylko 110 a pola tam mają od zaje***a i nie ma problem uzeby zrobić jeszcze nawet 2 pasy !!
OdpowiedzDokładnie jak mówisz bo akurat jestem z Bolesławca.
OdpowiedzA ja jestem za tym żeby nauczyć kultury i myślenia na polskich drogach! I umiejętne korzystanie z lusterek szczegolnie na drogach szybkiego ruchu. I wtedy nawet bez ograniczeń bedzie bezpiecznie ale moje niedoczekanie :) W Polsce zawsze będą kierowcy lepsi i lepsiejsi! Pozdrawiam i apeluje o kulture i wyrozumialość na drogach!
Odpowiedzten najwolniejszy pas powinien się nazywać Low&Slow
OdpowiedzOj po co tak kombinować. Niech po prostu nie będzie ograniczeń jak na niemieckich autostradach i już ;d nie prostsze rozwiązanie? ;D
OdpowiedzCzęsto na środkowym są ''liderzy'' 50-70 i za to powinien być mandat. Tak jak w UE, gdzie nawet w TV o tym mówią: ''Zawsze skrajnym prawym pasem, jeżeli tylko jest wolny'' Jedziesz szybciej, jedziesz środkiem, nie odpowiada ci to tempo, jedziesz lewym, wolny lewy, zjeżdżasz. Prosty przekaz i każdy się stosuje.
Odpowiedz