Ronin Ty też powinieneś się dokształcić w temacie albo nie brać pod uwagę wikipedii. VWolvomania dobrze mówi, po za tym nie wiem jaki jest sens stosowania DOHC (dwa wałki jeden ssący drugi wydechowy) przy którym stosuje się 4 a nawet 5 zaworów, jak można zastosować układ rozrządu OHC gdzie stosuje się od 2 do 3 zaworów na cylinder. DOHC to w tym przypadku zbędne kilogramy. Także na przyszłość mniej wikipedii więcej książek.
Pozdrawiam :)
cylindrow jest osiem napisales DOHC (double overhead camshaft) czyli po 4 zawory na cylinder 8*4=32
OdpowiedzKolego ten silnik miał po 2 zawory na cylinder :) Dokształć się w temacie włoskiej motoryzacji i później mędrkuj ;) Pozdrawiam
OdpowiedzRonin Ty też powinieneś się dokształcić w temacie albo nie brać pod uwagę wikipedii. VWolvomania dobrze mówi, po za tym nie wiem jaki jest sens stosowania DOHC (dwa wałki jeden ssący drugi wydechowy) przy którym stosuje się 4 a nawet 5 zaworów, jak można zastosować układ rozrządu OHC gdzie stosuje się od 2 do 3 zaworów na cylinder. DOHC to w tym przypadku zbędne kilogramy. Także na przyszłość mniej wikipedii więcej książek. Pozdrawiam :)
OdpowiedzThedk dowiedz się więcej na temat silnika AR 10832 i później zarzucaj mi korzystanie z wiki :P O stosowność tego rozwiązania musiałbyś zapytać inżynierów Alfa Romeo :) Myślę że ten obrazek rozwieje Twoje wątpliwości http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/alfa-romeo-montreal/214374d1308593134-montreal-engine-build-p1000714.jpg Jak widzisz tu po 4V/cyl. to proponuję wizytę u okulisty.
OdpowiedzZmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 października 2013 o 20:18
Zwracam honor. Nie interesuje sie alfami, ale znam sie na praktyce i teorii wiec bylem pewny, ze jest inaczej.
Odpowiedz