Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Największy Czołg Świata

Landkreuzer P-1000 Ratte (niem. "Szczur") miał być gigantycznym czołgiem superciężkim przeznaczonym dla sił zbrojnych III Rzeszy. Ważący 1000 ton P-1000 Ratte byłby ponad 5 razy cięższy od największego wyprodukowanego kiedykolwiek czołgu Maus. Zaprojektowany przez Friedrich Krupp AG w 1942 i zaaprobowany przez Adolfa Hitlera, został ostatecznie zarzucony na początku 1943 z inicjatywy Alberta Speera.Rozpoczęto budowę czołgu, ale nigdy jej nie dokończono. W planach miał być uzbrojony w dwa działa kalibru 280 mm (zamontowane w wieżyczkach użytych także w pancernikach typu Scharnhorst), pojedyncze działo 128 mm, osiem działek przeciwlotniczych Flak 38 kalibru 20 mm i dwa karabiny maszynowe MG 151/15 kalibru 15 mm. Po każdej stronie czołgu miały znajdować się po 3 gąsienice o szerokości 1,2 metra. Napęd miały stanowić dwa 24 cylindrowe silniki MAN V12Z32/44 o mocy 8500 KM lub osiem 20 cylindrowych silników Daimler-Benz MB501 o mocy 2000 KM każdy, aby osiągnąć wymagane 16000 KM potrzebne do poruszenia czołgu. Podstawowym uzbrojeniem miały być dwa działa 280 mm w wieżyczkach z krążowników -- jedna z wieżyczek została wyprodukowana przed ostatecznym zarzuceniem projektu, a następnie użyta w baterii dział nabrzeżnych w Norwegii.W planach był także jeszcze większy projekt Landkreuzer P. 1500 Monster, również zarzucony we wczesnej fazie. Miała to być samobieżna wersja działa Schwerer Gustav (znanego także jako Dora) wyposażonego w armatę kalibru 800 mm.Ze względu na olbrzymią masę i wielkość "Szczura" nie było możliwości praktycznego zastosowanie tego typu czołgu -- jego ciężar uniemożliwiałby pokonanie jakiegokolwiek mostu czy drogi, wielkość narażałaby na ataki lotnicze i miny. Byłby zbyt wolny w czasie operacji ofensywnych i podczas odwrotu. Jedynym możliwym wariantem użycia pojazdu byłoby wykorzystanie go jako ruchomej baterii nadbrzeżnej. Pojazd miałby poruszać się wzdłuż wybrzeża po specjalnie zbudowanej drodze i zwalczać okręty przeciwnika, jednak i w tej roli byłby narażony na ataki lotnicze i miałby nikłe szanse w pojedynkach artyleryjskich z licznymi, uzbrojonymi w ciężkie działa okrętami przeciwnika.
by RycpaC
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar Kalyp
0 0

Mają rozmach skurczybyki :)

Odpowiedz
avatar vanhool
0 0

haha pomyślałem dokładnie o tym samym i miałem wpisać (prawie) dokładnie ten sam komentarz :D

Odpowiedz
avatar DaN0
0 0

Są znane gabaryty? Wymiary w metrach itp?

Odpowiedz
avatar Jimmy
0 0

Na jednym ze slajdów było podane w FT czyli stopach.

Odpowiedz
avatar Velmrgar
0 0

szerokosc tygrys 2 jest szerokosci jego gonski

Odpowiedz
avatar RycpaC
0 0

Wiem tylko ze gąska z jednej strony miala miec 3,6m

Odpowiedz
avatar asadolewski
0 0

Niemcy nie tylko nad tym myśleli. Hitler dążył już dawno do zbudowania machin latających nie widocznych dla oczu człowieka. I nawet do tej pory nikt nie jest pewny czy jemu to się naprawdę nie udało. Jest udowodnione że Hitler nie zginą w czasie wojny.

Odpowiedz
avatar analizator
-2 2

Największy miał być P1500 Monster z zamontowanym działem kolejowym Gustav/Dora.

Odpowiedz
Udostępnij