Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Nie było ABS, ESP i innych ale był napęd na tył i pełno mocy

W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia. Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi, Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej (montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz. ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo. Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
by matheo200
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar jadecie
-5 5

Opis z wikipedii ?!. Pozdrawiam i gratuluję.

Odpowiedz
avatar matheo200
1 3

Zanim coś powiesz to najpierw pomyśl, bo sam to wszystko pisałem ze 2 godziny, niektórych danych które tutaj są musiałem się naszukać.

Odpowiedz
avatar jadecie
-1 1

Ułatwię Ci twoje następne prace abyś nie musiał tak długo pisać, a mianowicie CTRL + C ---- CTRL + V. Pozdrawiam i gratuluję.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

Na żywo auto zdecydowanie wyróżnia się od innych. Jest bardzo głośna i bardzo mocna widziałem 3 takie na ADAC Rallye Deutshland i jeśli chodzi o przyśpieszenie po nawrocie to odlot. Jest szybsza niż dzisiejsze auto WRC Ogiera czy Nevilla :) (przynajmniej robi takie wrażenie). Warto się kiedyś wybrać gdzieś za granicę i zobaczyć takie auta. Podczas rajdu Barum w Czechach w tym roku była jedna Lancia 037 też kosmos.

Odpowiedz
avatar matheo200
0 0

No w tym aucie trzeba być kierowcą a nie posiadaczem prawa jazdy;) Stratos jest bardzo szybki ale nie wybacza błędów i dopóki ma przyczepność w zakręcie to lecie jak strzała, ale jak już wpadnie w poślizg to bączek murowany.

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

No dokładnie nawet w grze Colin Mcrae 05 było to dokładnie podkreślone (ciężko było to auto ogarnąć) :)

Odpowiedz
avatar konto usunięte
0 0

Dokładnie tą samą widziałem,ten sam egzemplarz. :) Takie same tablice rejestracyjne.

Odpowiedz
Udostępnij