BMW e36 318IS
W weekend jadę obejrzeć takowy model, moglibyście coś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przed zakupem, jakie są najczęstsze usterki silnika, jak wygląda dostępność do niego części. Dodam że będzie to moje pierwsze autko. Pozdrawiam.
by
kamil95
Brałbym 2.0. R6 brzmi zbyt cudownie ;)
OdpowiedzOn nie pyta co ty byś brał, nie pyta nawet jaki inny silnik zamiast tego. IS jest spoko , miałem TI , jeden ciul :) zamiata 2.0 tyle, że brzmi inaczej :) ALe naprawde fajne autko , nie pali dużo. Ja mialem w compakcie.
OdpowiedzKolego, PW. ;)
OdpowiedzZ częściami ogólnie do e36 nie ma raczej problemu, a silniczek jest jednocześnie znacznie lżejszy od 320i i o zbliżonej mocy, dzięki czemu pali mniej. Przed zakupem sprawdź jak wygląda kwestia rdzy - nadkola, progi, atrapa pasa przedniego, jeżeli ta ostatnia rdzewieje może być problem z dostaniem wersji poliftingowej(ja miałem). Progi możesz obejrzeć przez te otwory do podnoszenia auta, znajdują się na plastikowych nakładkach na progi. Odkręć je szerokim ale wąskim śrubokrętem. Jeżeli wysypie się rdza - daj sobie spokój, remont jest problematyczny. Jeżeli silnik faluje, to może być pierdoła w rodzaju sondy lambda albo przepływomierze(ten ostatni wymiana to 5 minut roboty), albo problemy z lewym powietrzem - dobrze się przyjrzyj. Będzie falował dopiero po rozgrzaniu, także nie żałuj czasu na jazdę próbną.Przesłuchaj most, 140km korci już do różnych zabaw których mosty nie lubią. Sprawdź, czy ze skrzyni nic nie wycieka. Częstą bolączką jest maglownica, regeneracja w zależności od warsztatu to kilkaset złotych. Szybko zużywają się drążki układu kierowniczego. Słyszałem też, że IS nie lubią gazu, ale to może być tylko plotka. Mam nadzieję, że pomogłem :)
Odpowiedzwielkie dzięki :) co do dostępności części (zawiecha itp.) to nie miałem wątpliwości, wiadomo to pospolity model, jak wpisałem w wujka google usterki IeSa odrazu wyskoczyły mi falujące obroty (silniczek krokowy) Jeśli ojczulek się namyśli i faktycznie nie będzie pozjadana przez rudą panią jest prawdopodobieństwo że będzie moja. Akurat tą co będę oglądał dużo nie kosztuje ;)
Odpowiedzwiadomo brzmienie rzedowej 6 to cos pieknego ale mysle ze 4 garky tez zle nie beda graly :D
OdpowiedzKolega "feanorek" dobrze ci opisał jak sprawdzić stan budy. Widać jest trochę opuszczona to trzeba zwrócić głównie uwagę na progi. Nie wiem który to rok i co może mieć w wyposażeniu ale na pewno zwróć uwagę na to czy przy zamkniętych drzwiach szyby się zamykają spokojnie bez piszczenia bez zacięć (jeśli jest to kwestia 20zł za ślizgi i 2h roboty), jeśli ma 2-strefowy klimatronik sprawdź czy od razu się włącza i czy się nie wyłącza po ok 15 minutach, zapytaj czy nie ma z nim problemów (czasami jest kondensator do wymiany). Sprawdź czy nie było przy nim jakiegoś "wiejskiego tuningu" bo zazwyczaj to źle wróży. Lepiej żeby nie miał gwintów... no chyba że cie to kręci :p Propozycja: Za to ja bym zwrócił uwagę na inny silnik. Tak jak niektórzy wspominali o 2.0. Też bym polecał ten wybór. Ale M52B20 a nie M50B20 ze względu na VANOS, lżejszą konstrukcję, większą dynamikę i ekonomię. Silnik jest niewiele mocniejszy od 1.8IS, ale jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i w cale nie pali więcej. Zależy jak kto jeździ. W dodatku te 6 cylindrów... BAJKA! Ale to jeszcze nic. ;) Z czasem 140km zrobi ci się za mało (wiem bo też mówiłem "nie no... 150 to i tak dużo" :p ) i w tedy nie masz problemów ze swapem na M52B25 lub B28. Kwestia kolejno 1500 i 2000zł. Plus z czasem dyferencjał za max 300zł. Z gazem również nie ma problemów (poza instalacją gazową droższą jakieś 500zł ze względu na 6 cylindrów). Miłych oględzin ;) Dodaj później więcej zdjęć :D
OdpowiedzJa mam m50b20 z Vanosem ;)
Odpowiedzteraz nawet samo zobaczenie auta stoi pod dużym znakiem zapytania, ponieważ sam auta nie kupuje tylko liczę na łaskę ojczulka, tak szczegółowo auta raczej nie będę miał możliwości zobaczenia gdyż być może jutro czyli w niedziele będę oglądał. Jeśli ktoś chce mogę podesłać linka do aukcji na PW, być może ktoś blisko mieszka lub nawet kojarzy to auto i coś mi o nim dopowie :)
Odpowiedzna pewno nie ma pękającej głowicy jak w 320i :)
Odpowiedznie słyszałem że w 320 pękają głowice.. Chyba że chodzi o silniki m20, tak w nich lubią pękać głowice jeśli silnik zostanie przegrzany..
Odpowiedztak, chodzi mi o silnik m50b20 :)
OdpowiedzZwróć uwagę na przednie kielichy pare razy spotkałem się z popękanymi.
Odpowiedz1.8is dobry silnik mało pali jedzie lepiej niż 2.0 a co do modelu to przedewszystkim blacha sprawdź progi i nadkola dywanik w bagarzniku podnieś i klape bagażnika od strony wewnętrznej jak i zewnętrznej na kanale można by było wszystko ocenić na silnik patrz czy nie ma wycieków z pokrywy rozrządu i czy na faluje obrotami bo czesty przypadek to jest, czesci do e36 nie ma problemu jedynie nie mogłem dokupić uszczelki pokrywy rozrządu tak to wszystkie czesci sa dostępne samochód nie jest młody więc nie licz ze wszystko bedzie idealnie co jakiś czas musi się coś zepsuć
Odpowiedz