Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

MotoKiller.pl

Pokaż menu
Szukaj

Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Układ Transaxle

Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:Starsze modele:Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZDAF (wszystkie modele osobowe)Ferrari 275Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona SpyderLancia AureliaLancia FlaminiaMercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)Pontiac TempestPorsche 924, 944, 928, 968Škoda PopularVolvo 340/360Pojazdy współczesneAlfa Romeo 8C CompetizioneAston Martin V8 Vantage i DB 9Cadillac XLRChevrolet Corvette (od C5)Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, CaliforniaMaserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i SpyderMercedes-Benz SLS AMGPanoz Esperante GTR-1Plymouth ProwlerLexus LFASamochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
by DaN0
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar DaN0
0 0

Zachęcam do przyłączenia się do zabawy, na pewno nie jednego się dowiemy! Proponuję także, aby tytuł wręcz skopiować, przez co łatwiej będzie ciekawostki znaleźć w wyszukiwarce.

Odpowiedz
avatar Ronin
1 1

Zapomniałeś jeszcze o i kilku modelach Alfa Romeo choćby z serii 105/115 '63-'77 (albo po prostu nie wiedziałeś, bo info w opisie materiału jakby z "wiki") :D A więc zaczynamy: Giulia Sprint GT (1963–1966) Giulia Sprint GTC (1964–1966) Giulia Sprint GT Veloce (1965–1968) 1750 GT Veloce (1967–1971) 2000 GT Veloce (1971–1976) GT 1300 Junior (1965–1977) GT 1600 Junior (1972–1976) GT 1300 Junior Zagato (1969-72) GT 1600 Junior Zagato (1972-76) Giulia Sprint GTA (1965–1969) GTA 1300 Junior (1968–1973) GTAm *To tak w ramach małego uzupełnienia ;) Oczywiście + za materiał.

Odpowiedz
avatar HerHerman
2 2

Tak widzę że wikipedia, ostatnio dodałem podobny obrazek tyle że nie skupiłem się na transaxle a na układ hamulcowy w starej Alfie Romeo Alfetta :) Oczywiście plus.

Odpowiedz
avatar DaN0
0 0

Jest napisane: "Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle", a "wszystkie" to różnica. Tak, chamsko skopiowałem tekst w Wiki, ale wiedza o tym, że ten układ w ogóle istnieje i nagłówek to moja głowa :)

Odpowiedz
avatar nigu
-1 1

Jeśli się nie mylę to takie zastosowanie było w 147 GTA z 3.2 l V6 z 2001

Odpowiedz
avatar FXX
0 0

Mylisz się ;) Po co transaxle w samochodzie przednionapędowym?

Odpowiedz
avatar nigu
0 0

aaaa rzeczywiście mój błąd (do tego głupi);-)

Odpowiedz
Udostępnij