Rzadka odmiana Barracudy. W 1970 roku powstało około 100 szt. kabrioletów. Z czego niecałe 30 szt. miały silniki HEMI i 440 i nazywały się 'Cuda.
Kabrioletów z silnikiem Hemi w 1971 wyprodukowano tylko 14. Jak na razie wiadomo tylko o 7. Trzy z nich miały ręczną skrzynię biegów. Oto jeden z nich właśnie z manualem. Dlatego jest taki drogi. No i jeździł nim Nash Bridges.
Ekstremalnie rzadki samochód. Wyprodukowany w ilości 20 szt. z myślą o rajdach. Silnik nie był zdławiony, miał pojemność 7 litrów i moc szacowaną przez GM na 430 KM. W rzeczywistości miał moc 560 KM. A szacunki GM były takie, a nie inne, by auto nie trafiło w najwyższy próg ubezpieczeniowy. Ten samochód uważany jest za najlepszą Corvettę jaka kiedykolwiek powstała.
Samochód sportowy o mocy 800 koni mechanicznych był jednym z dwóch wyprodukowanych i był używany jako osobisty środek transportu przez słynnego kierowcę rajdowego i konstruktora samochodów osobowych Carrolla Shelby.
Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Urażony Henry postanowił stworzyć auto wyścigowe i upokorzyć Ferrari na torze. I udało się. GT 40 złoił skórę Ferrari w wyścigu 24 h Le Mans w roku 1966. A następnie w 1977 i 1968. W 1969 już upokorzył Enzo wygrywając po raz 4 z rzędu. Potem Ford wycofał się z 24 h Le Mans.