6.
Carrera GT jest pierwszym seryjnym samochodem, który ma monokok i ramę pomocniczą z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Lekkie podwozie dzieli z modelem 996 GT1. Tego typu rozwiązania stosowano wcześniej jedynie w autach wyścigowych.
7.
Nazwa ‘Carrera GT’ była już używana przez Porsche wcześniej wobec modeli 356 A (i B) oraz 924 Carrera GT.
8.
Produkcja Porsche Carrery GT rozpoczęła się na początku 2004 roku w niemieckich zakładach w Lipsku. Wypuszczono 500 egzemplarzy, potem zwiększono tę liczbę do 1000 sztuk. Ostatecznie z taśmy montażowej zjechało 1270 egzemplarzy, a produkcję przerwano w maju 2006 roku, kiedy to w USA (Amerykanie byli głównymi odbiorcami Carrery GT) wprowadzono bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące poduszki powietrznej.
Fatk 5 i 6 są takie same.
Odpowiedz@Matt55: To jest 9ty fakt ;)
Odpowiedzwedług mnie jest to piękniejszy model porsche, ahh jak ja się nim jaram do teraz :)
Odpowiedz6. Koszty utrzymania Carrery GT nie należą do niskich. Wymiana oleju to 1200 dolarów. Nowy alternator kosztuje 2400 baksów. Opony, które zaleca się wymieniać co najmniej raz na 4 lata – 2500 dolarów. Przednia szyba – 9000$, a sprzęgło to już wydatek ok. 20 000$. Serwisowanie pojazdu co 30 000 mil wiąże się z opróżnieniem portfela z 30 000 dolarów. Właściciel Carrery GT może pocieszać się myślą, że roczne utrzymanie Veyrona to koszt aż 300 000 dolarów.
Odpowiedz