Ponadto, dwa lata wcześniej SSC Aero w nieco słabszej wersji (ok. 1200 KM) pobił rekord Guinnessa, osiągając prędkość 412 kilometrów na godzinę - rekord utrzymał się aż do 2010 roku (został pobity zresztą właśnie przez Veyrona w wersji SuperSport). Nam znajome mogą się wydawać przednie reflektory SSC Aero. Całkiem słusznie, pochodzą bowiem z pierwszej generacji Forda Focusa.
Znany także jako Esperante GTR-1. Marka Panoz jest chyba jeszcze mniej znana niż SSC. Jej samochody startowały nawet w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (gdzie w 1998 roku udało się zająć 7. miejsce w klasyfikacji generalnej), choć lepiej jednak radziły sobie w innych seriach wyścigowych. W celach homologacyjnych zbudowano jedynie dwa egzemplarze drogowe Panoza GTR-1.
Wszystkie te auta - zarówno drogowe jak i wyścigowe - zawdzięczają wygląd tylnej części nadwozia lampom wziętym z Mazdy MX-6, co jest równie ciekawym wyborem, jak lampy Opla Tigry w Callaway/IVM C-12 z poprzedniej części artykułu.
Wracamy do kraju, gdzie takie "pożyczanie" lamp jest na porządku dziennym, czyli do Wielkiej Brytanii. Na tapecie mamy kolejnego Astona - model DB7. Pojawił się on na rynku w 1994 roku i początkowo był wyposażony w rzędowy, 6-cylindrowy silnik ze sprężarką mechaniczną o mocy 340 koni mechanicznych. W 1999 roku uruchomiono produkcję DB7 Vantage z 5,9-litrowym silnikiem V12 o mocy przekraczającej 420 koni mechanicznych; niejako z tego powodu zaprzestano też produkcji wersji bazowej, ponieważ popyt na nią znacznie osłabł po wprowadzeniu na rynek Vantage'a.
Aston Martin DB7 uważany jest za jeden z najlepiej wyglądających modeli tej brytyjskiej marki, w czym zupełnie nie przeszkadza mu czająca się z tyłu niespodzianka z Mazdy 323F.
Teraz mariaż BMW i Peugeota to nic dziwnego (wystarczy wspomnieć o silniku 1.6 turbo skonstruowanym wspólnie przez BMW i koncern PSA, stosowanym m.in. w poprzedniej generacji MINI czy w Peugeocie RCZ), ale brytyjskie Ascari podeszło do sprawy w inny sposób. Jednostka napędowa to 5-litrowe V8 z BMW M5 (E39), o mocy zwiększonej do 507 koni mechanicznych.
Elementom z Peugeota powierzono natomiast oświetlanie drogi przed samochodem. KZ1 wyposażono więc w reflektory z modelu 206.
Fajne są te materiały, planujesz wstawiać takich więcej? Czy obecnie wyczerpał się limit zapożyczeń oświetlenia :D?
Odpowiedz@Kaczogrod758: Póki co się wyczerpało źródełko ;)
OdpowiedzSuper :)
Odpowiedz